Detta år tänkte jag starta upp ett SA-kar och har haft lite funderingar kring fisk. SA är nytt för mig och kan inget om varken fiskar lr. andra små krux innom denna kategori då jag och min man bara hållt på med malawi i ca 1½ år. Det ska i alla fall bli spännande att försöka sig på något nytt.
Så här har mina tankar flummat kring SA-fisken i ett 375L.
*2-3 par diskusar
Gillar: Cobolt ,Blue diamond ,Fläckig Turkos ,Röd Turkos ,Blue Snakeskin och Brilliant Turkos.
*4 st Jordätare
Gillar:Gymnogeophagus balzanii ,Gymnogeophagus meridionalis ,Gymnogeophagus meridionalis.
*ca 10 tal dvärgciklider
Gillar:Apistogramma borellii ,Apistogramma cacatuoides ,
Apistogramma hongsloi ,Apistogramma Ramirezi ,Heros notatus ,Laetacara dorsigera ,
Mikrogeophagus ramirezi.
*1st Golden nugget på ca7 cm
Såg även ett programm i går sent på kvällen och då hade någon improterat fiskar från sydamerika och det var diskus och arrowana.
Fick då en konstig ideé att man kanske skulle kunna ha en sådan tillsammans med denna fiskblandning men kanske inte för det är vell en rovfisk som blir väldigt stor?
Finns det inte någon av arrowana släktet som inte blir som ett fullskalit monster när dom är vuxna?
Inredningen:
Tänkte att man kunde väva en sorts torvmatta och lägga i botten. Uppepå den så ska jag ha finkornig vätten sand ,natursten ,Red Moor rötter och lite olika växter. Tillkommer kanske även eklöv till hösten.
Hur ser ni på mitt projekt när det gäller fisk sammansättning och inredning.?
Så här har mina tankar flummat kring SA-fisken i ett 375L.
*2-3 par diskusar
Gillar: Cobolt ,Blue diamond ,Fläckig Turkos ,Röd Turkos ,Blue Snakeskin och Brilliant Turkos.
*4 st Jordätare
Gillar:Gymnogeophagus balzanii ,Gymnogeophagus meridionalis ,Gymnogeophagus meridionalis.
*ca 10 tal dvärgciklider
Gillar:Apistogramma borellii ,Apistogramma cacatuoides ,
Apistogramma hongsloi ,Apistogramma Ramirezi ,Heros notatus ,Laetacara dorsigera ,
Mikrogeophagus ramirezi.
*1st Golden nugget på ca7 cm
Såg även ett programm i går sent på kvällen och då hade någon improterat fiskar från sydamerika och det var diskus och arrowana.
Fick då en konstig ideé att man kanske skulle kunna ha en sådan tillsammans med denna fiskblandning men kanske inte för det är vell en rovfisk som blir väldigt stor?
Finns det inte någon av arrowana släktet som inte blir som ett fullskalit monster när dom är vuxna?
Inredningen:
Tänkte att man kunde väva en sorts torvmatta och lägga i botten. Uppepå den så ska jag ha finkornig vätten sand ,natursten ,Red Moor rötter och lite olika växter. Tillkommer kanske även eklöv till hösten.
Hur ser ni på mitt projekt när det gäller fisk sammansättning och inredning.?
Kommentar