antar att detta inte finns men mina p.pulcher skulle behöva det, hanen tar hand om ynglena typ 10-30 min om dagen och honan försöker leka igen och blir ibland förbannad på hanen(!) mina fiskar har problem
par-rådgivning för fiskar?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
karet e på 112l 24-25 grader (värmaren står på 1160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
-
Varfor har du varmare? Jag skulle ta ur den. Akvariet ar i minsta laget for blaciklid sa du kommer ha problem med parbanden. Du far inte plats med mer ciklider men du kan testa med nagra storre tetror eller barber. Blacikliden ar fiskatare och kan ta ratt stora fiskar.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
vad kom blåciklider ifrån? jag tror att p. pulcher menas Pelvicachromis pulcher, d.v.s palettciklid...Kommentar
-
ja det är pelviachromis pulcher jag menar alltså palletciklid, jo jag ska nog ta ur värmaren kommer inte ihåg hur många watt de e på men ja tror den ta 200-300l kar så jag vet inte hur dom har tänkt dom som har satt ihop det setet...160l malawi
-
Ursprungligen postat av Lakka-Ciklidvad kom blåciklider ifrån? jag tror att p. pulcher menas Pelvicachromis pulcher, d.v.s palettciklid...
OK, far andra mina svar lite.
Skaffa fler fiskar och kanske till och med ciklider som A. thomasi. Hanen ar "onodig" nu men finns det nagot att vakta mot sa hjalper han till. Du kan ha det mesta forutom det minsta. Paletter ater neontetror t ex.
Du kan aven skaffa fler paletthonor. Hanen kan bilda harem.
Tycker anda att du gott kan lata bli varmaren under de varma arstiderna, men det ar inte lika viktigt som nar det galler parbildande stora amerikaner.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
dom går redan med 2vändmalar, 4 sebrafiskar, 2 platys, 2 metalpansarmalar, 1 ancistrus, 1 neontetra och troligt vis 8 äpplesnäckor....160l malawi
-
-
-
Ursprungligen postat av wrackerofftp. vad är äppelsnäckor ? en fisk?
Bild: http://5th.free.fr/_escargots/Ampu_2483.jpgKommentar
Kommentar