Har stora problem med mina segelfens molly, problemet är att dom dör väldigt ofta
kanske för 1½ månad sen köpte jag 3st hanar och hade 6st honor.
Endast en hane är kvar och ca 4honor.
Efter ett tag blir alltid någon av fiskarna "mager" och mer platt än "normalt"
sen dröjer det inte länge förrän dom ligger på botten och kämpar för varje andetag och sen är dom döda ytterligare någon dag senare.
Vet inte vad det är som är fel.. det är endast den här sorten som inte verkar vilja anpassa sig till mitt akvarium.
har ca 27-28grader varmt.
byter vatten ca halva akvariet (hela är 182l) varannan vecka och tillsätter då 45ml tetra aqua, aqua safe. Hel rengöring görs 1gång/månad, då även gruset sköljs.
övriga fiskar i akvariet: neontetror, svärdbärare, guppys, sorgmantel-tetror, två st grodor, svarta guldfiskar?! (de med stora ögon stom "står" ut) + 6st malar
Har även provat att köpa fiskarna från olika djuraffärer, men det hjälper inte det heller.
kan någon hjälpa mig? älskar verkligen dom här vita underbara fiskarna.
Kram
Terese
kanske för 1½ månad sen köpte jag 3st hanar och hade 6st honor.
Endast en hane är kvar och ca 4honor.
Efter ett tag blir alltid någon av fiskarna "mager" och mer platt än "normalt"
sen dröjer det inte länge förrän dom ligger på botten och kämpar för varje andetag och sen är dom döda ytterligare någon dag senare.
Vet inte vad det är som är fel.. det är endast den här sorten som inte verkar vilja anpassa sig till mitt akvarium.
har ca 27-28grader varmt.
byter vatten ca halva akvariet (hela är 182l) varannan vecka och tillsätter då 45ml tetra aqua, aqua safe. Hel rengöring görs 1gång/månad, då även gruset sköljs.
övriga fiskar i akvariet: neontetror, svärdbärare, guppys, sorgmantel-tetror, två st grodor, svarta guldfiskar?! (de med stora ögon stom "står" ut) + 6st malar
Har även provat att köpa fiskarna från olika djuraffärer, men det hjälper inte det heller.
kan någon hjälpa mig? älskar verkligen dom här vita underbara fiskarna.
Kram
Terese
Kommentar