Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen. -
-
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kommentar
-
Passade på att göra ett hemma hos reportage! Redigt fina är dom!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
Ny firre idag 1par Xenotilapia papilio Tembwe otroligt fina. Nu är fullt tror jag heheMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
Här finns mycket man skulle vilja ha... Jag är nu i den lyckliga sitts att jag inom kort skall sätta igång några kar i garaget. Bilen har åkt ut och garageporten byggts igen och garaget isolerats. En ställning har byggts enligt tipps på forumet för ett 375 och ett 540 kar. Plats är också säkrad för 3st 100 liters kar. Resten behövs dessvärre till förråd.
Till saken. Min tanke var att i första hand ha Ventralis i 540 karet och Kilesa i 375 karet. De små burkarna är tänkta som spottar.
Sen har jag hört att Ventralisen är tuffare än Foae och Furcifer och fick rekommendationen att välja någon av dem istället. Tittar man i artbeskrivningarna här bör de ha större kar än Ventralisen så rekommendationen förvånade mig.
Vad säger ni som haft dessa? Vad skulle ni välja och finns lämpligt sällskap som har chans till fortplantning i burken utöver Cyps?Senast redigerad av svanvik; 29 November 2013, 00:02.Kommentar
-
Jag och säkerligen fler med mig hade inte lagt Ventralis i ett 540. Karet är för kort. 2m och helst mer är receptet för att få det att funka.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
Kommentar