Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen. -
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Har den färgat ut? Har du postat dem men jag kanske missat dem?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
hepp, då spanar jag där.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Plåtade lite i morse i samband med vattenbytet. Denna gång med 70-200-glaset och blixten direkt på kamerahuset. Tungt. Ryggen är öm, axeln är öm. Man måste tydligen vara atletiskt byggd för att fotografera ciklider.
Och vilka motspänstiga tölpar de är. Simmar hela tiden, tappar färgerna, fäller ihop fenorna. Och om inget annat hjälper kommer någon anna firre och ställer sig ivägen och bildar mask.
Överst: Alfahannen. Har lekgrop ungefär mitt i akvariet. Får därför antagligen mest tjuvnyp. Men dont worry, skadan i ryggfenan läker på några dagar. Ganska fantastiskt egentligen.
Mellan: Den minsta hannen, försöker hålla revir till vänster.
Nere: En tredje hanne. Har en lekgrop bakom ett stenröse i högra hörnet av akvariet.
Nu vill jag ju ha bild på hona oxåKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Grymt snyggaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Nu har de hamnat rätt, och de är riktigt fina. Jag hoppas mina foae blir lika fina om något år.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
Kommentar