Grymt snygga
Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
Xenotilapia Ochrogenys Kavalla vf
Är det någon som vet eller har erfarenhet av dessa skönheter "Xenotilapia" tillsammans med troffar?
Jag började med fem och har i dag förlorat den tredje, någon har dött varje månad. Vad jag tror så verkar de bli stressade av att troffarna. Kan det vara så att de är väldigt stresskänsliga?
De tre som har dött har inte haft några synliga märken eller skador utan plötsligt så ger de bara upp3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Sandsillar är mera stressade än klipplevande, då dom oftast lever på öppna ytor o deras ända möjlighet till att undvika konfrontationer är att fly utan att kunna gömma sej. Helst ska man inte blanda. Men tror den största orsaken är att då "troffarna" är som racermaskiner så får inte dina sillar nog med mat, utan dom tynar sakta bort, oftast dör honorna först, då dom inte är lika tuffa som hanarna. MilleDieselråttanKommentar
-
Wilhelm: Ja, nu börjar de faktiskt lysa lite. Speciellt kul är det att 3 hannar visar färger.
David: De ser ut som gropar. Antagligen är det för lite bottenyta och för lite sand för att de skulle komma till sin rätt. Groparna alltså.
Mille: Jag köpte dem för 15 månader sedan. Då var de 8-9 cm (hannarna). Så man får vänta en hel del. Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.DieselråttanKommentar
-
Sandsillar är mera stressade än klipplevande, då dom oftast lever på öppna ytor o deras ända möjlighet till att undvika konfrontationer är att fly utan att kunna gömma sej. Helst ska man inte blanda. Men tror den största orsaken är att då "troffarna" är som racermaskiner så får inte dina sillar nog med mat, utan dom tynar sakta bort, oftast dör honorna först, då dom inte är lika tuffa som hanarna. Mille3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
trist läsning Johan, som du vet har ett antal av ikolorna gått samma öde som dina ochrogenys, men misstänker att orsaken till det kan vara min preparering av foder då ja använt en sked och plastbehållare för att mala ner fodret men slutade med det då jag kom ihåg att samma prylar använts som behållare för diskborste samt diskmedel! Suck och suck igen, och efter det det, en dryg månad sen har dödsfallen slutat..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ett väldigt sent svar o kanske helt meningslöst, men det är väldigt vanligt att dom dör när man flyttar dom, då dom är stresskänsliga. Har själv märkt att om man stressar dom när man ska ha upp dom så är risken större att dom dör i det nya karet. Har fungerat bra för mej, en stor håv o väldigt försiktig motning så dom i stort sätt simmar själva in i håven. MilleDieselråttanKommentar
-
-
En bredsida Xenotilapia melanogenys Utinta [ATTACH=CONFIG]45533[/ATTACH]Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kommentar
-
En bredsida Xenotilapia melanogenys Utinta [ATTACH=CONFIG]45533[/ATTACH]Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Riktigt häftigt foto och en kalas firre!När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Härlig bild på hanen "Suma" o det är som du säger, en trevlig gynnare att ha i karet. Det står aldrig still, utan ska göra sej fin inför honorna i 180. MilleDieselråttanKommentar
-
Kommentar
-
Kan tyvär inte se filmen här där jag är, men då har man något att sukta efter när man kommer hem, ska se om jag kan ta ett par kort på mina då också. MilleDieselråttanKommentar
Kommentar