Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
-
Snygg, är den också gulaktig i fenorna ibland? Det är lättare att bestämma fångstplats på många andra fiskar, ventralisarna är lite luriga.
Den här har vi också hemma, går med petrochromisarna i 960liters
Ophthalmotilapia ventralis KalamboSenast redigerad av maltandis; 22 March 2013, 21:46.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Ja den går lite i gult ibland men mer när den var yngre...inbillar mig att de slår lite gulare ju längre söderut de går...Kalambon var en färgglad rackare, rena colourTV när man jfr med de svart-vita.-------------------
MatsKommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
mycket snygga Xenotilapia som ja aldrig sett liveTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Visst kommer det bilder, vilket format vill du ha dessa?
Jag är inte könsneutral när jag fotar så jag får plåta lite honbilder snart.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Sv: Tanganyika sandlekare/Featherfins
Så stora som möjligt så kan jag klippa dem vid behov. Mail är nog bra?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Vad tycker ni är bästa mat för sandciklider? Ger mins nls och lite flingfoder och tycker det funkar bra! Fina fiskar för övrigt!!!!!Kommentar
-
Bästa maten vet jag inte, men jag ger mina "cyclops.daphnier o räkmix" o mina är galna i det. den maten som mest uppskattas av mina fiskar, o då gäller det alla mina Ta "troffar, sandsillar" är "cyclops" det får dom varje dag, o dom flesta är uppfödda på det. MilleDieselråttanKommentar
-
Nu börjar det likna nåt...
Plåtade lite i morse i samband med vattenbytet. Denna gång med 70-200-glaset och blixten direkt på kamerahuset. Tungt. Ryggen är öm, axeln är öm. Man måste tydligen vara atletiskt byggd för att fotografera ciklider.
Och vilka motspänstiga tölpar de är. Simmar hela tiden, tappar färgerna, fäller ihop fenorna. Och om inget annat hjälper kommer någon anna firre och ställer sig ivägen och bildar mask.
Överst: Alfahannen. Har lekgrop ungefär mitt i akvariet. Får därför antagligen mest tjuvnyp. Men dont worry, skadan i ryggfenan läker på några dagar. Ganska fantastiskt egentligen.
Mellan: Den minsta hannen, försöker hålla revir till vänster.
Nere: En tredje hanne. Har en lekgrop bakom ett stenröse i högra hörnet av akvariet.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Riktigt fina! Snart dags att skaffa sig ett gäng igen!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Sv: Tanganyika sandlekare/Featherfins
Superfina. Hur ser lekgroparna ut?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Wilhelm: Ja, nu börjar de faktiskt lysa lite. Speciellt kul är det att 3 hannar visar färger.
David: De ser ut som gropar. Antagligen är det för lite bottenyta och för lite sand för att de skulle komma till sin rätt. Groparna alltså.
Mille: Jag köpte dem för 15 månader sedan. Då var de 8-9 cm (hannarna). Så man får vänta en hel del. Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
Kommentar