Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Några bilder från igårkväll.
Ophthalmotilapia nasuta Nangu
Ophthalmotilapia nasuta Mabilibili OB, högerflanken
Ophthalmotilapia nasuta Mabilibili OB, vänsterflanken
Samma firre på de två sista bilderna alltså.
Tyvärr har jag endast hanar kvar av båda dessa varianter. Hoppas kunna komplettera med honor när och om tillfälle ges.Kommentar
-
-
-
Coola bilder!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
En snygg O ventralis
En hane, jag har 2+3, de går med Tropheus moorii Kalambo och Eretmodus marksmithi Kigoma.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Snygg!
Men vad är det för variant?Kommentar
-
Köpte den av Ola Johannesson för ca två år sen, då hade han fått den som Orange Zaire.
Tänkte att jag skulle lägga ut den på några forum för att få rätt namn på den, vill gärna ha fångstplats (lite mer än Zaire).
De svarta i fenorna går ibland i gult.
/JMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
OK, då vet jag! Både han och jag köpte några hos Mal-Ta-Vi för en massa år sedan, vill jag minnas. Han lyckades bättre än jag då tydligen ;-) Exakt fångstplats fick vi ingen, men det går nog luska ut rätt område iallafall.Kommentar
-
Dev är tuffa Ventralisarna.. Har du kollat om du hittar den i Sigfrieds Looses Fedenmaulbruter..boken?-------------------
MatsKommentar
-
Ophthalmotilapia ventralis Moba (orange fin) tror jag att det är. Ibland ser den ut som en Mtoto eller Kalubamba.Senast redigerad av maltandis; 22 March 2013, 21:45.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
Kommentar