Tack för ditt svar, Två hannar hade faktiskt en "clash" 2-3 gånger precis i början och blev (lyckligt) förvånad över att ingen blev fysiskt skadad och hoppas att de, enligt din erfarenhet, blir lite lungnare med tiden. De går i ett 280 liters som enda ciklidart tillsammans med några små Synodontis Petricola.
Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Grattis till de fina fiskarna. Mina Melanogenys har 2 tydliga revir i ett 150cm kar.
En period var det 3 revir med storlekar typ 40/50/60 cm..men det minsta/ svagaste reviret är otydligt, eller hur man nu ska uttrycka det.-------------------
MatsKommentar
-
ok, mitt är 140 cm långt och det är tre hannar så det kanske blir 2 revir då, märker faktiskt att det redan är lungnare i akvariet vilket känns skönt nu i startfasen.
Hur är Melanogenys i jämförelse med Ochrogenys ?, vore intressant att veta.Tropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Hittade:
-------------------
MatsKommentar
-
ja där är det en viss skillnad, min dotter kallar dom för stornos!, men ja tänkte mer på eventuell skillnad i beteende.., jag är verkligen nybörjare gällande xenotilapia, enantiopus mfl så därför är ja frågvis.
Har för mej ja läst nånstans att Ochrogenys gammalt tillbaks tillhört släktet Enantiopus, stämmer det..!?Tropheus Duboisi halembe, so
-
ja där är det en viss skillnad, min dotter kallar dom för stornos!, men ja tänkte mer på eventuell skillnad i beteende.., jag är verkligen nybörjare gällande xenotilapia, enantiopus mfl så därför är ja frågvis.
Har för mej ja läst nånstans att Ochrogenys gammalt tillbaks tillhört släktet Enantiopus, stämmer det..!?-------------------
MatsKommentar
-
haha ja kanske det. Känner att ja verkligen är nöjd med Ochrogenys och kommer definitivt att fortsätta med sandisar, hanens färger med det intressanta beteendet får mej att redan planera nästa akvarium och art som kanske blir X. Papilio.Tropheus Duboisi halembe, so
-
Vi saknar antagligen en art i artregistret: Xenotilapia singularis
den ska ha brantare huvud än Ochrogenys som har en mildare lutning på huvudprofilen.
Jag borde väl lägga in den.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ophthalmotilapia ventralis Moba ,med käken lätt påsne men ändock glimten kvar i ögat.Senast redigerad av DaRe; 25 November 2012, 01:14.-------------------
MatsKommentar
-
-------------------
MatsKommentar
-
Snygga djur!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
När de ska till o leka, så blir de färggranna! Och beteendet är det inte att klaga på!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
tycker dom är fina, är de biparentala munruvare? är nyfiken på just den kategorinTropheus Duboisi halembe, so
-
Kommentar
Kommentar