Det var en riktig snygging!
Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
ja det är en riktigt grann firre
Hoppas på lek snart så att man kan få njuta av en stor grupp C.melanostigma med tiden.Kommentar
-
En fråga som kanske besvaras i denna tråden...
..
Hur många Foaier kan man få som bäst (att färga ut till max) i ett 600-kar (50 cm högt). Hade under endast 4 timmar på fm idag 4 fint färgade hanar m respektive bower till. Idag bara två (!) med varsin stor bower till,men desto mer aggressiva hanar (ni vet en sån där tok-potent troffe-hanne som periodvis kräver minst 60 % av karet tamejfan!) Ska jag i forts. förvänta mig att karet bara gagnar TVÅ hanar el kommmer d komma en tid igen ( förhoppningsvis mer än bara typ en halv dag..) å då kanske kan 3 el 4 hanar samsas om sandytan??
(newbie på denna vettni! )
Fråga 2;
Haft Kilesa m unga O. ventralis tidigare men utan framgång (f kilesan ( en j-a stackare simmade in i rutan, fick grand mal Ep å dog). Upplever mina Foaie som än ettrigare än Ventralis (utifrån de ungdomar jag hade) faktiskt.
Å jag som hade planer på låta dem dela kar m Kilesa el Melanogenus...
Så..E de lönt att skaffa sig dyra å fina Kilesa om de bara tillåts färga å bygga å dansa efter Foaiernas pipa så att säga? Finns de bättre medinvånare månne? (Vuxet par Alt. Calvus kmr joina senare oxå.. och en bubu). Ndole-macrops ?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kanske ett tiotal Brycinus imberi? Verkar vara en livliv firre,Hur stor den blir det vet jag dock inte.Kommentar
-
Polaren har väl haft som max 2st samtidigt som byggt bower i sitt 720, men till slut dominerar den ena totalt och så småningom blir den för lat för att bygga bower.......men lite ommöblering då och då stimulerar till nybyggeMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
-
-
-
Jag har bara haft 2st apelsiner 1+1 men det har funkat bra. Har även haft jullar och en hästnos som även dom konkurerar om botten utrymme och det är nog lite väl mycket för att dom ska komma till att tex leka. Nu har jag flyttat apelsinerna till ett eget 160 och nu har Hanen byggt 2 lekgropar en i vardera hörn i540 baljan. Kommer nog att bara ha en sort till som konkurerar om bottenytan i fortsättningen vilket jag tror är lagom. Setupen nu är 1 ensam julle då jag förlora honan i flytten(Ska bort).1 hästnos (Ska bort) ett 20tal C.leptosoma och sedan callisarna. Suktar efter nån xenotilapia att stoppa ner i denna balja!Kommentar
-
Fina fiskar Markie:-) Våra leker hela tiden, vi har ju 2+2, vi har ju våra melanostigma i ett sällskapskar. Fiskbeståndet i 960 liters är: ca 40 Tropheus red Moliro, 29 T Duboisi, 3 apelsiner, 1 par ventralis, 3 Neolamprologus pulcher Tembwe (med yngel).
Callochromisen hävdar sig riktigt bra, är typ boss i karet om inte Moliron leker.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Tackar ! Hoppas på lite yngel jag med så jag får prova att hålla dom i större grupper. Stor grupp har man ju inte råd att köpa med det pris som det var på dessa (vf). Plockade ur honan idag så att hon får äta upp sig lite till innan lek.
Hoppas få en större kul av att göra så. Hur många kullar brukar en Callochromis hona ge innan hon tacklar av? Har hört att det inte är så många som tex en troffe.Kommentar
-
Finns ingen som har nåt att posta nu i denna braa tråden? Har inga av dessa själv men det är väl därför de lockar mig...Kommentar
-
Ja det var på tiden att väcka den tråden. Dessa fiskar är bara för sköna!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Denna
Kommentar
-
O.Ventralis
Köpt som Moba F1..Teckningen glimmar tillvid tjurrusningarna...bilden saknar en del av blåmetallskimmret.-------------------
MatsKommentar
Kommentar