If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Här kommer några foton på mina nyförvärv (och några gamlingar). Förmodligen forumets sämsta kvalitet, men ni kanske lyckas se något.
Nu slank det visst med några foton på icke sandlekare, men ni får leva med det. Fiskar som finns med på foton är:
Callochromis Macrops "Ndole red"
Altolamprologus Compressiceps "Mutondwe"
Tanganicodus Irsacae "Kasanga"
Julidochromis Regani "Kipili"
Lamprologus Multifasciatus
Kul med lite bilder iaf !Håller forumet igång. Bättre att det kommer några än inga alls, sen har kvaliten mindre betydelse tycker jag.
Macropsen ser riktigt kul ut med sina stora ögon. Hur många har du?
Bara 2+2. Jo ögonen är gigantiska jämfört med resten av firren. Har inte koll på vilket djup dom lever på, men jag antar att det är rätt djupt med tanke på ögonstorlek.
Bara 2+2. Jo ögonen är gigantiska jämfört med resten av firren. Har inte koll på vilket djup dom lever på, men jag antar att det är rätt djupt med tanke på ögonstorlek.
ok, lycka till med dom! Hade ju lek på mina stappersii idag och mina farhågor att hanen skulle bli för agresiv visade sig vara onödiga. Han har varit förvånansvärt snäll med sin hona. Så 1+1 ser ut att fungera bra iaf med denna arten. Eller bara dessa individer
Skall också prova melanostigma 1+1 inom en snar framtid. Hopppas det fungerar lika bra.
Mitt c. stapersii par lekte idag efter ett par dagars spelande från hanens sida
Hur hur länge tuggar callochromis?
Hej!
har haft lek på C. Pleurospilus och Melanostigma och jag tycker dom är lite snabbare än andra ciklider. Ruskade senast Melanostigma efter 14 dagar och en del yngel var klar, andra hade lite äggsäck kvar.
Kanske nått som speciellt gäller sandisar, jag har också haft samma erfarenheter med X. Ochrogenys.
Tycker dessutom att dom är rätt sugna på sina egna yngel så för min del ruskar jag dom och efter c:a 15-16 dagar.
har haft lek på C. Pleurospilus och Melanostigma och jag tycker dom är lite snabbare än andra ciklider. Ruskade senast Melanostigma efter 14 dagar och en del yngel var klar, andra hade lite äggsäck kvar.
Kanske nått som speciellt gäller sandisar, jag har också haft samma erfarenheter med X. Ochrogenys.
Tycker dessutom att dom är rätt sugna på sina egna yngel så för min del ruskar jag dom och efter c:a 15-16 dagar.
Mvh // Mathias
Tack för det ! Åker till Egypten om en vecka och är tillbax precis på den 15e tugg dagen. Bra planerat av fiskarna med andra ord
Kommentar