Jo lite gröna i fejjan var dom allt, men det var nog inget mot hur jag själv såg ut vid ankomsten till akvarieleacing på lördagen . Stort tack också till Bromma Zoo för att jag kunde packa om dom där innan avresa ner till Borås.
Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCG -
Kommentar
-
C. macrops tanzania
Lite extra blå på pannan av actinicröret =) Ilska små rackare men ganska roliga att titta på.
Sista bilden är ett ungdjur av en Ophthalmotilapia nasuta (Kachese)Senast redigerad av deelay; 11 July 2007, 19:20.Kommentar
-
En efterfårgad nosbild på en ung nasuta och en bild på en ung C. furcifer nyanza lac, vad det nu är för variant... har försökt hitta något om den men itne lyckats så just nyanza lac kanske inte är det riktiga namnet på den?Kommentar
-
Kalasbra bilder som vanligt .. jag gillar macrops bilderna skarpt!!!Kommentar
-
Man ser ju en fin början på en nos iaf...
Vore kul om du kunde posta bilder på fiskarna när dom (och nosen) vuxit. Man lider direkt inte av att se på dina foton...Kommentar
-
Hej,
Snygga bilder, på snygga firrar. Ang Nyanza lac så är det en plats i södra Burundi. Foai-varianten där skall se ut som den som finns i Kigoma på Tanzaniasidan.
mvh,
ChristerKommentar
-
MvhKommentar
-
Så här kommer den att se ut:
MvhSenast redigerad av deelay; 12 July 2007, 01:30.Kommentar
-
Deelay,
nu ryker Malawisarna, var så säker - landar man i featherfinsträsket är det svårt att ta sig ut! furcifer och foi är de firrar jag tycker allra mest förtjänar titeln akvariets konung. Finfina bilder annars, och det är helt rätt att Callochromis inte är särdeles snälla firrar. En av få sandciklider som är rätt hårdföra.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Kommentar
-
Hehe, ja om det är någon fisk som är akvariefiskarnas konung så är det väl Cyatopharynx? Det finns inga haplisar som är i närheten och mbunas kan man enkelt byta ut mot troffar.
Mina foai börjar bli trångbodda så det ska bli gött när mitt 900l är igång. Undrar när man ska hinna ta tag i det...Senast redigerad av jonre723; 12 July 2007, 13:01.Och så är det.
/JKommentar
-
Kommentar
-
Du får komma och fota dem. Halembe/Sibwesa blir tokgröna. Klart spektakulära, men mina behöver växa på sig lite mer innan de färgar maximalt. Jag var och kollade på Cheddos för ett tag sedan med fyra stora hanar som höll revir bredvid varandra. Få saker i detta nördträsk är mäktigare.Och så är det.
/JKommentar
-
540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
Kommentar