Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
-
Hur ska jag göra för att få ut magarna på mina ventralis? var på semester i början av sommaren och ingen matade dem här hemma. Sen var jag iväg ytterligare en period så fisken blev ganska smal jämfört med innan. Har nu försökt att få ut deras magar så gott det går men de vägrar lägga på sig utan blir bara smalare och smalare. Det börjar kännas ganska hopplöst nu, förlorat en hona och en hane hittills. Det är inte en sjukdom då de är pigga och i fullt ös i övrigt. Några bra tips?/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
räkmix med en hög andel grönt typ 90% gör att de kan äta mycke mat o ändå vara pigga samt inte kännas uppstoppade. Det främjar iaf aptiten om maten är lite mindre stabbig och gör att fisken får mer aptit och lekvilja.Kommentar
-
-
-
öh jag vill att de ska bli uppstoppade, vad som helst bara de får i sig näring. Som det är nu händer ingenting, jag matar o matar men de lägger inte på sig ett gram. räkmixen är en ca 50/50 mix med räkor/musslor och ärtor/spenat. De fullkomligt kastar sig över maten, jag öser i en hel del käk men inget händer på fisken. Är det kanske för sent att rädda dem?/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Kör din mix då och lägg i NLS Growth 0.5mm granulat. Det innehåller mycke protein och fisken kommer lägga på sig men var försiktig med mängden bara då de vagglar o ser ganska illamående ut vid för stor mängd mat av så passt högt protein innehåll. typ 1-2ml efter de ätit upp mixen som en liten efterrätt är att föredra.Kommentar
-
Jonas!
Om de inte tillgodogör sig näringen fast du matar på dem hårt kan ju betyda nåt illavarslande. Testat att mata med NLS Cichlid Formula? Tynar de av den dieten är det nåt "lurt".
Om de skulle forts. att tackla av skulle jag köra en dos Metronidazol."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar
-
-
skulle du kunna sätta in en bild på ditt kar med biltemas sand
så jag kan få se hur den ser ut när den ligger i ett kar.
tack på förhand.
mvh freddeKommentar
-
-
Du ska ta och kontakta Ola J som har skrivit en del inlägg i denna tråd på föregående sidor. Han bor i Landskrona och det värt resan kan jag lova.Kommentar
-
hur får jag kontakt med han? jag har hört att han har haft inbrott i sin
lokal och inte är sugen på att släppa in vem som helst.Kommentar
-
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
Kommentar