Ok, mina (ochrogenys) är förvånansvärt hårda i hane mot hane och regerande herren ger även mina malar tjuvnyp som förmodligen blir farligt när malarna är större, som ja upplevt förut, får äventuellt tabort petrocala senare..
Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
sålänge. Köpte 10 st så får väll se hur många par det slutar med. Blir väll kanske till att dela upp på nåra kar tillslut.-------------------
MatsKommentar
-
I morse såg jag två av mina O. Ventralishanar utkämpa en tuff revirstrid. Förvånad blev jag när jag bevittna käklåsning mellann dessa stridande hanar. Trodde inte dessa arter pysslade med sånt utan mer jagade undan varann.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
mina ochrogenys hade precis i början det du beskriver och förvåningen var och är stor, men dom biter inte sönder varann vad ja kan se för de saknar fysiska skador-tackolovTropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Precis som du säger så får dom inga fysiska skador av sitt bråk. Det är lätt att tro att featherfins är mesiga bara för att som ser lite klena ut men det är klart missvisande.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Får ju snart ny lägenhet, så då måste man ju planera nya fina kar. Större yta innebär fler akvarium
Så då behöver jag veta om Xenotilapia papilio bygger sandbo eller inte? Det framgick inte helt hundra av artbeskrivningen tycker jag.Kommentar
-
Innan lek tuggas det sand på samma yta av både honan och hanen men denna spottas ut lite hur som haver.
X.papilio bygger inga sandbon i egentlig mening, därimot försegår leken på samma yta i en typisk Xenotilapia dans där de har stått och tuggat tidigare.
Med lite tur kan man få se skådespel av den här kalibern då.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Sketafint det! En eventuell uppsättning (beroende på hur stort kar jag får plats med) är Papilio, Tricoti och Kilesa. Så vill inte de ska störa varandra för mycket.Kommentar
-
Innan lek tuggas det sand på samma yta av både honan och hanen men denna spottas ut lite hur som haver.
X.papilio bygger inga sandbon i egentlig mening, därimot försegår leken på samma yta i en typisk Xenotilapia dans där de har stått och tuggat tidigare.
Med lite tur kan man få se skådespel av den här kalibern då.
Har läst att de lever på väldigt grunt vatten och det förklarar varför de ganska ofta vakar vid ytan, ja trodde att de var djupgående mycket pga de stora ögonen, alltid lär man sej nått nytt.Tropheus Duboisi halembe, so
-
Jag köpte 2+2 Kilesa och 1+3 O. Boops. I söndags i går åt alla och mådde bra men i morse när jag kolla så var en Kilesa sten död. Den hade inga ytliga märken. Kan de bara dö knall och fall av stress eller något?
//PeterKommentar
-
det låter märkligt men kanske är det som du skriver stress-chock som är orsaken, har läst att Kilesa beteendemässigt är ganska lik Ochrogenys men mina har inte visat upp nått nervöst stressartat sätt än så länge.Tropheus Duboisi halembe, so
-
-
Då gör vi ett lekförsök till Enantiopus melanogenys Utinta
[ATTACH=CONFIG]42446[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]42445[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]42444[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]42447[/ATTACH]
de där bilderna väcker habegär, måste nog till nol snartMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
härliga bilder Dom är precis som mina extremt vackra när de trycker på med färg, även om Ochrogenys är mer blygsam i färgen i jämförelse med MelanogenysTropheus Duboisi halembe, so
-
Då gör vi ett lekförsök till Enantiopus melanogenys Utinta]
/JockeKommentar
Kommentar