Investerade i ett gäng VF Ophthalmotilapia nasuta Mabilibili på Ciklidvännernas Tysklandsresa. I tur och ordning en OB-hane, en normalfärgad hona och en OB-hona. Bilderna tagna några få dagar efter hemkomsten, hanen är med andra ord långt ifrån fullfärgad än så länge. Ser fram emot att hanarna ska börja intressera sig mer åt honorna än mat ;-)
Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
-
Cool firre. Hur stora är de? Är de utfärgade eller blir de ännu vackrare?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Hanen på bilden är ungefär 15cm, honorna några centimeter mindre. Nä, de är inte utfärgade än. De har än så länge inte visat några tendenser att ta revir, än mindre att intressera sig för honorna. Jag hoppas och tror de kommer visa sig från sin bästa sida inom några veckor och då ska jag vara redo med kameran!Kommentar
-
Kommentar
-
Investerade i ett gäng VF Ophthalmotilapia nasuta Mabilibili på Ciklidvännernas Tysklandsresa. I tur och ordning en OB-hane, en normalfärgad hona och en OB-hona. Bilderna tagna några få dagar efter hemkomsten, hanen är med andra ord långt ifrån fullfärgad än så länge. Ser fram emot att hanarna ska börja intressera sig mer åt honorna än mat ;-)-------------------
MatsKommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Min grupp hämtades hem från MalTaVi okt 2012 i samband med Ciklidvännerna i Malmös numera årliga "rundvandring" hos de tyska storfräsarna.
"Det blir många mil i bilen,
om man vill hålla stilen."
Aahhh, den var kanske dålig........., men roligt har vi.....Kommentar
-
Ja, om dom trivs och med rätt belysning, nerförbacke o vinden i ryggen så ska det nog inte dröja allt för länge innan dom färgar.
Min grupp hämtades hem från MalTaVi okt 2012 i samband med Ciklidvännerna i Malmös numera årliga "rundvandring" hos de tyska storfräsarna.
"Det blir många mil i bilen,
om man vill hålla stilen."
Aahhh, den var kanske dålig........., men roligt har vi.....
Och ja, roligt hade viKommentar
-
Och ska vi nu va lite petiga så har det inte gått en månad sen vi var där, så du borde skrivit en knapp månad. Eller du menade en dryg vecka kanske...
För övrigt fick jag med mig lite annat smått och gott i Malawi-väg än rödögda.
Fyyy sa han som köpte OB-ventralis!?! Vad är det för fel på de fläckmönstrade mer renrasiga ventralisar som redan finns?Kommentar
-
Jajaja, du är kvick när det inte behövs, men visst var det 2011. Hur som helst, att ha yngel som börjat färga efter "ett gäng ungdjur" på ett år är väl inte så illa pinkat.
Och ska vi nu va lite petiga så har det inte gått en månad sen vi var där, så du borde skrivit en knapp månad. Eller du menade en dryg vecka kanske...
För övrigt fick jag med mig lite annat smått och gott i Malawi-väg än rödögda.
Fyyy sa han som köpte OB-ventralis!?! Vad är det för fel på de fläckmönstrade mer renrasiga ventralisar som redan finns?
Det dolde du väl att köpte annat smått och gott också. Tanganyika? För det var väl Ola och inte du som köpte allt annat än "renrasiga och naturligt blå" skalarer hos Mal-Ta-Vi?
Vidare diskussioner i ämnet kan vi ta ikväll.Kommentar
-
"renrasiga och naturligt blå" skalarermvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Har ingen bild på dom själv, men kolla Blue Blushing Scalare här:
Kommentar
-
Not Found
The requested URL /fish_Angelfish.htlm was not found on this servermvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Nu återgår vi åt vad tråden ursprungligen handlade om: Tanganyika sandlekare/FeatherfinsKommentar
-
Kommentar