Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Henrik:
sanlekarna ur Xenotilapia släktet har något visst, ochrogenus upplever jag som en oprobelmatisk och trevlig fisk.
Specmats:
Ungdjur, har precis börjat leka.
Skulle gissa på att hane = 7cm, hona = 5cm.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
men max är nånting på 12-14 cm eller!? funderar på nån sandis men dom ska gå i ett 120 cm långt kar så det blir nån mindre då som kanske Papilio..Tropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Mina hanar på x. papilio Tembwe och Kantalamba har inte legat långt efter.
Vill du ha en "snäll" fisk så är ochrogenus och flavipinnis att rekomendera.
X. papilio kräver lite mer men är bland det häftigaste man kan ha i ett akvarium.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Skulle tro att maxlängd i akvarium är 11-12 cm lite beroende på foder och akvariestorlek.
Mina hanar på x. papilio Tembwe och Kantalamba har inte legat långt efter.
Vill du ha en "snäll" fisk så är ochrogenus och flavipinnis att rekomendera.
X. papilio kräver lite mer men är bland det häftigaste man kan ha i ett akvarium.Tropheus Duboisi halembe, so
-
-
Är inte de här små fjärilarna värda en egen tråd? Enligt Carl Westholm (CB 3 2008 sid 12-16) är de ju inte sandciklider. Så jag flyttar mina inlägg hit från sandlekare/featherfinstråden. Äh, jag lyckades inte flytta dem. Så de står kvar i tråden http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?p=758656#post758656
Här är en papilio tråd med massor av erfarenheter och funderingar.Mvh Anders
-
Tack, ska läsas och tror ja har skrivit å läst men säkert missat hälftenTropheus Duboisi halembe, so
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Men herregud Leffe, du KAN ju ta kanonbilder! Har ju tjatat på dig länge att få se vad du lyckas prestera med kameran ;-)
Såg ju din grupp X. bathiphilus sist jag gästade din källare och måste säga att de gjorde ett starkt intryck och ett stort ha-begär. Hade förhoppningar få med mig ett gäng X. bathiphilus Kekese från Tysklandsresan, men det fanns tyvärr inga att köpa denna gången. Fick nöja mig med andra godbitar ;-)Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ingen dålig firre du har där.
Köpte 6 st blue lips Isanga i helgen man kan bara hoppas att de blir lika fina.Mvh Anders
Kommentar