Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
-
Då bör vi peta in bilder i sinom tidKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Om några veckor så!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hej
Tre veckor har gått. Man kan ana sig till lite mörkt i fenorna nu.
Katten vilken bråkstake, jagar hela tiden. Att han orkar. Och då ska vi komma ihåg att det handlar om ungfisk.
Och vad svårt det är att fota. Får inga skarpa bilder. I synnerhet inte med 60 mm makrot. Denna är tagen med 70-200 telezoomen.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Har også lidt Foai på opvoksning...Sibwesa!Har før haft Moliro-modellen i fuldvoksen stand,men de var alt for store til mit akvarie(generelt er akvarierne rundt omkring for små til sådanne)Så må se hvad jeg ender med...Dansk Tanganyika Forum:
http://www.tago.dk/forum/
Lake Tanganyika på Facebook:
http://www.facebook.com/group.php?gi...id=23780238087
Video fra Tanganyika-søen
http://www.youtube.com/profile?user=THORLEIFDK
Kommentar
-
Tufft. Ska försöka ta en videosnutt på min arga pojkspoling.mvh
Mikael W
-
Upp med videosnutten nu Mikael!
Här har jag lyckats samla min grupp om fyra Cyatopharynx f "Resha" på en bild då de för en gångs skull står så stilla att bilden blir ok. Hannen som bara visar huvudet är den enda med tillstymmelse till färg, men inte hade ni ramlat av stolen om han simmat fram en decimeter heller. Ärligt talat äter de mysis så det knakar kombinerat med torrfoder (och rackarns vad de skiter), de dominerar karet och har stora sandytor men det händer inget med utfärgning/lek. Mitt tålamod är inte obegränsat...
En bild också på hur bästa hanen såg ut då gruppen var ny för ett halvår sedan. Dålig skärpa men färgen syns alla fall.Kommentar
-
Försökte faktiskt. Det blev bara oskarpt (gammal Canon Powershot G3). Får väl vänta tills jag uppdaterar kameran.
Förresten har firrarna lugnat ner sig nu. Ingen aning om vad det fenomenet beror på. Kanske killen bara kom i puberteten just då.mvh
Mikael W
-
Vad är det för några? Cyathopharynx foae från fångstplatsen Resha?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Nu har det gått ytterligare en månad. Igår, efter veckoslutets vattenbyte, lade alfahannen på ett nytt lager färg. Trevligt och ett klart steg framåt, men han är ju långt ifrån utfärgad ännu.mvh
Mikael W
-
Ja, det börjar bli en riktig juvel!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Det har gått ca tre veckor sedan förra bilden. Igår hade hannarna igen beslutat sig för att det var dags att lägga på ett lager färg till. Konstigt detta, att färgutvecklingen inte är glidande, utan sker i tydliga stötar. Och en annan intressant sak är att det inte är bara alfa som är grann, utan alla tre hannarna ser ungefär lika bra ut.
Videosnutten är tagen med min (gamla) telefon, inget vidare tekniskt, men man ser ju färgerna.
Senast redigerad av Mikael W; 16 March 2012, 13:31.mvh
Mikael W
Kommentar