Tanganyika sandlekare/Featherfins
Kollaps
X
-
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
-
Vad gäller fire line så är nog det bästa o vänta tills cheddo i Borås fått yngel på sina då kan du komma undan för en klart billigare peng mot om du siktar på att köpa F1 i en affär eller VF. F1 i affär om de nu kommer hem någon gång kanske landar på runt 8-900kr/st o VF nästan 2000kr/st (Kan röra sig om ännu mer t.o.m). Nu så har denna fisk aldrig importerats till sverige i mer än ett fall o en o samma person ägar allihop. ska man sedan köpa 5-6st som jag anser är minimum om man vill få ut ett par eller 2 så blir det ju en del.
Har du ej testat xenos innan så är kanske inte den dyraste o kanske känsligaste xonosen du skall börja med utan en flavipinnis något att lära sig på. De kostar runt 150-200kr/st i butik för F1er
Xenotilipia spliopterus Mabilibili gold
Xenotilipia spliopterus blue Kachese
Xenotilipia flavipinnis red dorsal bolumboraProjekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Efter vad jag hört så hade du med dig ett gäng till en kille i Ciklidvännerna när du köpte dina egna ? Eller är jag felunderrättad ? Det var kanske den "vanliga" Red Princess han köpte ?
Synes på torsdag !Senast redigerad av 56ovwal; 27 September 2007, 22:11.Kommentar
-
Ja så var fallet. cheddo sålde 12 (tror ja)vanliga red prinsess o behöll alla fireline själv.Kommentar
-
Det var ju taskigt av honom att behålla godiset själv och sälja skräpet vidare, hehe....
Går det att se skillnad på de här varianterna ? Har inte sett några vettiga bilder på Fireline att jämföra med Red Princess och har inget ställe i min närhet jag kan se båda live ? Man får väl isåfall dra till Airfish i Tyskland som iallafall har båda i sin Stocklist.Kommentar
-
För att undvika missförstånd: Jag hoppas alla förstod min ironi i första meningen i förra inlägget. Jag hade sannolikt gjort precis som Cheddo.Kommentar
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
kolla här så kan du se lite skillnad i mönströt på det röa i ryggen samt att firelina har en lite skarpare färg i stjärtfenan.
Kommentar
-
Faen, du hann före !
Hade ju den hemsidan sparad bland mina favoriter ( av någon anledning... ). Satt precis och förberedde ett inlägg med länkar till lite bilder.
Äh, jag kör ändå.
X. nigrolabiata Red Princess Chituta Bay:
X. nigrolabiata sp. Fireline Tanzania:
Skillnaden mellan dessa båda varianter är inte kristallklar, snarare hårfin, som jag ser det. Kanske om man får tillfälle se dom live blir det tydligare ? Få förunnat, får väl göra ett besök i Hessen.
Sidan innehåller även en hel del andra ultra-rariteter, främst Tropheus. Men det har väl säkert redan nämnts i Troffe-tråden.
Edit: Fick trixa lite med länkarna för att de skulle fungera.Senast redigerad av 56ovwal; 28 September 2007, 10:18.Kommentar
-
Väldigt vackra! Tur att dom är svindyra, så behöver man inte köpa ett gängmvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Mer info för den som vill läsa om red princess finns på www.cichlid-forum.com . Sök i forumet. Håll utkik efter användaren Zamarky1 som är Mark Young, en fd "hobbyexportör" som bor nere i Mpulungu. Riktigt intressant att läsa hans inlägg.
A forum community dedicated to Cichlid Fish owners and enthusiasts. Come join the discussion about breeding, health, behavior, housing, adopting, care, classifieds, and more!
Mer från Mark - skriv Zamarky1 i sökformuläret.
Senast redigerad av Robin; 28 September 2007, 11:01.Mvh
RobinKommentar
-
Det finns red princess hos lokala handlare i stockholm... finns även att beställa från tyskland om man nu vill ha sånna.Kommentar
Kommentar