Påfåglar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hampus

Påfåglar

Tjena, Jag är sk""t lycklig för jag ska hämta ett stort kar och två påfåglar i helgen. Jag har läst en del om de och påfåglar har jag alltid velat ha sen jag startade mitt första kar på 28L . Det jag undrar är om det går att ha någon växt i karet, finns det något smart sätt att fäst dom på eller något sånt? Utan att de ska rivas upp.
    Sen läste jag att man helst ska ge dom så "naturlig" mat som möjligt, tex insekter som har ramlat ner i vattnet och levande fisk mm. Kan man ge svenska insekter? Typ humlor skalbaggar och syrshor(inte för att de är så specielt svenska men ändå? )

//Hampus!
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

jag ger mina Hikari pellets och räkor ibland musslor och pangasiusfiléer

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

Välkommen till detta formidabla forum, Hampus!

Du kan även mata dem med goda malar.
      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• hampus

Hehe, varför inte, jag har pictus-malar i ett annat kar så.....

Kommentar

• Leviao

Grattis! Det var ett tag sen jag tvingades göra mig av med mina, men ack vilka minnen. Mest spännande och personliga fisken jag har haft. Har gärna en stor platt sten någonstans så kommer de nog snabbt känna sig trygga och romantiska.

Humlor och skalbaggar skulle nog inte jag ge dem eftersom det verkar lite hårdsmält, men flugor är däremot mumma!
          Sen går en daggmask eller två alltid ner. Prova att hålla dem framför glasrutan och se hur fiskarna blir förtrollade. Själv så brukade jag "rena" mina maskar genom att tvätta av lite av slemmet i vatten, och klämma ut lite av tarminnehållet. Är man inte så noggräknad när det kommer till djurskydd av maskar så kan man doppa ner dem i varmt vatten precis innan man släpper ner de i tanken, så blir de lite sprattligare.

Sen så var det ju det här med "bite the hand that feeds you":
          Fingrar är goda

Kommentar

Arbetssätt...