If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Den var verkligen snygg! Såg att Nol har sådana inne. Jag var faktiskt tvungen att beställa ett gäng direkt eftersom jag redan hade en beställning på gång.
Att ditt exemplar skall visa sig som på den bilden är inget att räkna med.
Det kräver precis rätt belysning och rätt vinkel plus att fisken verkligen är i lektagen... i annat fall ser dom mer ut så här i verkligheten när dom tuffar runt o e lite tuffa.
Ps. bilden är ganska kraftigt retucherad, kortet va så kasst så det va tvunget.
Ja det verkar ju vara så med Letrinops överlag, jag får väl se hur dom ser ut när dom kommer. Jag kommer oxå få Letrinos sp "Red Cap", som enligt utsago skall ha ordentligt med färg. Blir lite "grisen i säcken" att beställa fisk över nätet.
jo, om jag skaffar sånna någon gång får dom nog gå med aulonocara dom ska ju inte vara så tuffa...
Aulonocara baenchi, kandeensis och maylandia tex är ju inte så tuffa medans jacobfreibergi från Otter Point är väldigt tuff. Dom är inte alltid så snälla... det gäller att välja rätt sort även där.
Lethrinops redcap tex är ju lite tuffare än genomsnitte av dom vilket gör att den skulle kunna passa bättre med jacobfreibergi medan en del andra Lethrinopsar inte alls skulle funka... det e mycket o tänka på om man ska få en fungerande burk utan att byta sig fram till nått som funkar.
Tänkte köra Mbasin med mina A.kanadeensis som hittills har gått med lite för tufft sällskap. Red capen får gå med lite blandade Protomelas och Copadichromis mm.(samt P.saulosi om dom inte blir för tuffa) i början, får se om det funkar.
Tänkte köra Mbasin med mina A.kanadeensis som hittills har gått med lite för tufft sällskap. Red capen får gå med lite blandade Protomelas och Copadichromis mm.(samt P.saulosi om dom inte blir för tuffa) i början, får se om det funkar.
är det så att Letrinops "red cap" har svårare att färga ut ordentligt i ljusare kar?
Många säger ju att så är fallet med malawiciklider... jag har en annan uppfattning speciellt efter att min C geertsti färgade ut helt fullt med vit korallsand plus att mina Lethrinops marginatus redfin håller på och färgar ut mer och mer med samma sand.
Många säger ju att så är fallet med malawiciklider....
Har också den uppfattningen, men det har sagt till mig att just letrinops skall vara extra känsliga för ljus och blir skygga i ljusa kar.. underbar fisk, kommer säkert finnas i ett av mina kar i snar framtid.
I källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...
Kommentar