Vad är det vi bevittnar? Är det dags att avveckla verksamheten Malawijanne? Ser att du säljer av det mesta!!! Vad har hänt eller är det dags att uppgradera sig? Informera oss som tycker att det vore en tragedi om du kastade in handduken.
Mölnlycke ciklidodling
Kollaps
X
-
Mölnlycke ciklidodling
Christer Antonsson
1800 liter Troffar:
Ikola
Pemba
Duboisi- Mazwa
Red Rainbow- KapereTaggar: Ingen -
Ursprungligen postat av christer antonssonVad är det vi bevittnar? Är det dags att avveckla verksamheten Malawijanne? Ser att du säljer av det mesta!!! Vad har hänt eller är det dags att uppgradera sig? Informera oss som tycker att det vore en tragedi om du kastade in handduken. -
Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodlingja tyvärr så lägger jag ner fiskarna och säljer huset, mycket på grund utav privata skäl, så jag har en massa fiskar och baljor att sälja dom två närmaste månaderna för sedan kommer jag ha huset till försäljning och då ska det vara tomt.mvh malawijanne
Hoppas att du får det bra och tack för tiden som varit (kanske kommer du igen vem vet.....)Christer Antonsson
1800 liter Troffar:
Ikola
Pemba
Duboisi- Mazwa
Red Rainbow- KapereKommentar
-
var hittar man dina annonser janne? För jag hittar inga från dig på köp och sälj här iafKommentar
-
Ursprungligen postat av wicked1var hittar man dina annonser janne? För jag hittar inga från dig på köp och sälj här iafChrister Antonsson
1800 liter Troffar:
Ikola
Pemba
Duboisi- Mazwa
-
-
Sorgligt att höra Janne. Ska du sälja rubbet eller kommer du att behålla några favoriter?
Det var verkligen roligt att råkas på stämman. Hoppas att du fortsättningsvis är kvar på Ciklid.se så att vi kan få ta del av alla dina kunskaperDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LNSorgligt att höra Janne. Ska du sälja rubbet eller kommer du att behålla några favoriter?
Det var verkligen roligt att råkas på stämman. Hoppas att du fortsättningsvis är kvar på Ciklid.se så att vi kan få ta del av alla dina kunskaper
sedan hoppas jag på att jag har plats för lite bastarder fire fish och dragonblood.
men det är uinget jag vet ännu för att jag har inte fått tag i något annat boende än.
förresten så har jag förhoppningsvis säkrat stammen av rödzebra, hongien, eurekan och även röd röbin.deelay och en kille i göteborg har köpt yngel så vi får hoppas att dom lyckas bevara stammarnaKommentar
-
Hallå Janne! Varför inte starta en butik? Du skulle kunna slå de flesta på fingrarna. Jag tror att du behövs på marknaden för att bevara vissa stammar som andra inte längre bryr sig om och "lakar" ur genom dåliga odling.
Vi har en liten lokal som är nystartad och kanske kan vi hjälpa till med bevarandet av någon stam!?... Är det någon stam som du vill ha bevarad så kan du väl maila mig Janne!
christer.antonsson@comhem.seChrister Antonsson
1800 liter Troffar:
Ikola
Pemba
Duboisi- Mazwa
-
Om du behöver tillfällig inackordering för dina fiskar så finns det säkert många som vill hjälpa till. Man vet ju hur bökigt det kan vara att flytta med fisk.
MVH
MagnusKommentar
-
ja då var den sista fisken ut idag.
ja då var mitt kapitel som storodlare när det gäller malawi och tanganyika slut.
men det var som kent på nols ciklidhobby sa när han köpte en del fiskar av mig, jag har aldrig sett så mycket fin fisk när det gäller färg, och även proportioner på fiskarna, på samma gång och jag lär aldrig få se det nån mer gång.
ja det gäller att sluta på när man ligger på topp.
sedan hoppas jag att jag har vänt på en hel del begrepp när det gäller att odla ciklider.
tex när det gäller urvalsodling genom inavel. eller att man kan ta ut yngel utan att använda spottkar, ( dom håller sina yngel lika bra ändå)
en liten annan grej när jag började odla för 30 år sen så fanns det bara gula och blå malawi.
det har jag också bevisat att man kan få fram röda malawi, med hjälp av urvalsodling och rätt foder.
jag har också delat av mitt recept på min räkmix som är ett kanonfoder, det är billigt, det ger bra färg och det är bra för fiskarna, sedan framförallt det sätter inte igen filtret.
jag har också delat av mina egna patentlösningar med mina vattenlås, som gör att man kan koppla in automatiskt vatten byte utan att borra i karen.
jag jag tror att listan kan göras längre, mina så kallade hemligheter som jag har delat med mig.
. janneSenast redigerad av Ola Svensson; 08 June 2007, 10:25.Kommentar
-
Tack för dina många sakkunniga inlägg Janne.
O lycka till med ditt "nya" liv. Jag hann aldrig att besöka din odling men jag hoppas att vi får anledning att träffas ändå nån gång. Har ni vägarna förbi Växjö så tveka inte utan slå en signal så sätter ja på kaffehurran.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Samma här Janne! Fast i Tibro istället!!! Har kaffe här också! Skulle gärna vilja få en beskrivning o demostration av dina vattenlås någon gång i framtiden!
Tyvärr hann inte ja o frugan hälsa på dig heller, men vi får väl se vad som händer i framtiden.
Lycka till!!! m.v.h Fam. ForsdalMin zoon
-m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
http://www.malawifreaks.se/forumKommentar
-
Som du vet Janne så har jag tidigare beklagat att du lagt ned odlingsverksamheten...jag missade också att besöka din anläggning och tycker det är uppriktigt sagt en förlust både för mig personligen men i det stora hela även för hobbyn.
Ska du ha något kar igång eller har du helt kapat trådarna med akvariehobbyn Janne? Jag hoppas att du kommer besöka forumet iallafall och det vore ytterst roligt om du kunde resa runt lite och hålla föredrag eller liknande hos Akvarieföreningar...te x hos Skövde Akvarieförening.
Men vänta tills jag tagit tummen ur och blivit medlem...*asg*
Du har mycket kunskap att förmedla...inte enbart här...
Lycka till Janne!Senast redigerad av Ola Svensson; 08 June 2007, 10:27.Kommentar
Kommentar