Förresten Jonas, gött att du är tillbaka!
Rovmalawi
Kollaps
X
-
-
hehe man tackar, ska bara pröjsa medlemsavgiften nu också =P
Venustusen har börjat färga ordentligt nu igen efter att den kom hem, resten av fisken simmar bara rundor och inspekterar akvariet./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
första bilderna
nu är det bara att mata på så de växer lite. Någon speciell föda förutom klassiska pellets?/Jonas
-
Ursprungligen postat av Jonas Eförsta bilderna
nu är det bara att mata på så de växer lite. Någon speciell föda förutom klassiska pellets?
Kan du inte ta en bild av de två andra champsarna också? Den på bilden är ju en solklar haneTony EnglundKommentar
-
jamen nu ska vi inte snabba på för mycket fler bilder kommer som småningom
edit: aja, kan inte hålla mig, här kommer de andra tre
hoppas att där är någon hona i alla fall ^^Senast redigerad av Jonas E; 16 April 2007, 20:31./Jonas
-
Ursprungligen postat av Jonas Ejamen nu ska vi inte snabba på för mycket fler bilder kommer som småningom
edit: aja, kan inte hålla mig, här kommer de andra tre
hoppas att där är någon hona i alla fall ^^Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
Håller med, bra kondis på dem. Och 250 spänn styck är må hända ett högt kilopris men ändå jäkligt rätt kurs.
Min dominanta Tyrannochromis-hane dödde idag. Synd som f-n för han var riktigt snygg. Har ingen aning om vad som var fel, hjärnblödning kanske.... Skämt åsido så har det varit lite fighter i burken senaste dagarna men han har alltid sett pigg ut.Kommentar
-
Glömde en grej, det här med käket som du skrev om... Jag ger mina rovisar i stort sett bara pellets. Inga problem med sot sedan jag gav upp sölet med räkmix. Ibland är jag snäll och slänger ner lite räkbitar. Jäklar vad det blir fart då, inte läge att stoppa ner fingrarna.Kommentar
-
Tycker också att bild ett ser ut som en hona. Bild tre ser mer ut som en hane, bild två är mer tveksam, fast det lutar nog mer åt hane än hona...
Du kommer märka vilka kön dom har inom kort, min grupp jag hade tidigare minskade efter hand, den dominante hanen tog sakta men säkert kål på allt eventuellt framtida motstånd. Jag sålde dom när dom var runt 15-18 cm.
Ser ruggigt fina ut iaf! Lycka till med dom!Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar