Nytt försök på 250 liters akvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

Nüddlah det här känns lite som att åka tidsmaskin tillbaks till 70talet =) Missförstå mig rätt... det är kul att läsa vad du gör =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Nüddlah
      Användare
      • January 2007
      • 294

Ursprungligen postat av deelay
      Nüddlah det här känns lite som att åka tidsmaskin tillbaks till 70talet =) Missförstå mig rätt... det är kul att läsa vad du gör =)
      Hehe okay, hur tar det sig uttryck då? =) Kan väl vara bra eller kul med en sida med lite olika projekt på. Jag tänkte samla en del olika saker jag kommer utsättas för i min framgång med mina akvarieprojekt.

Och om det är någon som vill hjälpa till att skicka bilder och text så publicerar jag det gärna om det är intressanta projekt! =)

Vore kul att skapa en stor webplats med bara projekt som folk på forumet gjort. Det är ju lite svårt att få ihop nåt bra i en tråd på ett forum.

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
        Banned
        • April 2007
        • 132

Vore kul att skapa en stor webplats med bara projekt som folk på forumet gjort. Det är ju lite svårt att få ihop nåt bra i en tråd på ett forum.[/QUOTE]
        ja jag la ut en tråd i forumet, den handlade om att hur man kunde få automatiskt vattenbyte uan att borra i karen, och jag fick en jätterespons.
        de mailade folk från hela sverige och frågade hur jag hade gjort mina vattenlås, som var ju ett måste för att lösa det, att man slipper borra i karen.
        men det är ju klart jag är ju medlem, så det är ju lite lättare att posta bilder, plus att man kan lägga till lite text.mvh janne

Kommentar

• Malawi Micke
          Användare
          • October 2006
          • 167

Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodling
          Vore kul att skapa en stor webplats med bara projekt som folk på forumet gjort. Det är ju lite svårt att få ihop nåt bra i en tråd på ett forum.
          ja jag la ut en tråd i forumet, den handlade om att hur man kunde få automatiskt vattenbyte uan att borra i karen, och jag fick en jätterespons.
          de mailade folk från hela sverige och frågade hur jag hade gjort mina vattenlås, som var ju ett måste för att lösa det, att man slipper borra i karen.
          men det är ju klart jag är ju medlem, så det är ju lite lättare att posta bilder, plus att man kan lägga till lite text.mvh janne
          Och där fick du in en pik igen till alla icke medlemmar!! helt seriöst att du orkar.

För övrigt tycker att tråden är mycket intressant att följa så keep up the good work!!
          malawi 4 life

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
            Banned
            • April 2007
            • 132

Ursprungligen postat av Malawi Micke
            Och där fick du in en pik igen till alla icke medlemmar!! helt seriöst att du orkar.

För övrigt tycker att tråden är mycket intressant att följa så keep up the good work!!
            ja att det ska vara så svårt att betala 250 kr om året, ja jag kommer säkert att orka att tjata om det, och varför tror du att jag gör det, tror du att jag får någon bonus av ncs, nej det får jag inte, men jag tycker att det är småaktigt att ladda ner bilder från andra länkar istället för att bli medlem i ncs. för att om det är så att alla gör likadant, att man inte vill betala sin medlemsavgift, vad kommer det bli av ncs då.

Kommentar

• tezz
              Användare
              • February 2006
              • 1069

Ursprungligen postat av Nüddlah
              Det är inget jag oroar mig för i allafall, det beror nog på hur man lägger dit den nya silikonen med. Vi får väl se! Bilder på det med kommer.
              Det är en onödig risk du kan ju tänka på det till nästa gång

Kommentar

• Rauken
                Användare
                • January 2007
                • 310

Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodling
                ja att det ska vara så svårt att betala 250 kr om året, ja jag kommer säkert att orka att tjata om det, och varför tror du att jag gör det, tror du att jag får någon bonus av ncs, nej det får jag inte, men jag tycker att det är småaktigt att ladda ner bilder från andra länkar istället för att bli medlem i ncs. för att om det är så att alla gör likadant, att man inte vill betala sin medlemsavgift, vad kommer det bli av ncs då.
                Visst vore det bra om alla blev medlemmar med en gång, men ibland kanske det måste få ta lite tid, så var det för min del. Tror att en ganska stor faktor som avgör om man i framtiden blir medlem eller inte är hur man bemöts på forumet. Och då tror jag mer på uppmuntran än blåslampa...
                När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

Kommentar

• johan eriksson
                  Användare
                  • May 2004
                  • 159

Ursprungligen postat av tezz
                  Hur ska man göra med tändstickorna om man inte gör som Nüddlah?

Jag är även mycket sugen på att testa att göra ett plywoodakvarium med och testa det. Vore skitkul om man blev haj på det. Mycket lättare att bygga på plats i tex lägenhet, billigare och lättare att bära. Mycket lättare hantering och tillgänglighet osv osv. Verkar finnas mycket fördelar med det om man gör det ordentligt. Och trä är ett material som ligger mig varmt i hjärtat. Det är mjukt, levande, man ser dess bärighet och potential direkt när man arbetar med det. Etc. Kanske blir det nåt att testa i framtiden. =)
                  Blir det verkligen så billigt om man bill göra det ordentligt med glasfiberväv och epotex?

Kommentar

• Nüddlah
                    Användare
                    • January 2007
                    • 294

Ursprungligen postat av tezz

Nej nejnej nej nej, det är ingen risk alls. Det beror som sagt på hur man limmar igen hålen. Dessutom har jag utsidorna på kortsidorna att limma på eftersom jag skutit in rutorna en halv cm. så jag har ovanligt stor limyta så det finns noll risk för läckage sen.

Kommentar

• tezz
                      Användare
                      • February 2006
                      • 1069

Nej nejnej nej nej, det är ingen risk alls. Det beror som sagt på hur man limmar igen hålen. Dessutom har jag utsidorna på kortsidorna att limma på eftersom jag skutit in rutorna en halv cm. så jag har ovanligt stor limyta så det finns noll risk för läckage sen.
                      Nej jag brukar alltid påstå saker jag inte har en aning om

Kommentar

• Nüddlah
                        Användare
                        • January 2007
                        • 294

Nu har jag gjort om limningen på karet så att även tezz kan bli nöjd.

Jag är så otroligt noga när jag gör nåt så om det inte blir så snyggt som jag vill så gör jag ofta om allt. Så jag skar bort all silikon förrutom det som var mellan glasen. Dvs alla hörnor på in oh utsidan av karet förrutom bottens långsidor då dom fogarna var utmärkta. Så nu har jag limmat om och dragit ut alla fogarna utan att ha några tandpetare eller nåt som är ivägen. Blev jävligt snyggt och mycket bättre när man slipper hålen att plugga igen. Till nästa limning så ska jag bygga hållare för glasen som håller dom på distans i stället så man slipper använda nåt så primitivt som tändstickor och tape. Mycket roligare när man kan limma allt i ett svep. Bilder på det kommer närmaste dagarna. Har även limmat förstärkningen på toppen och börjat skära ut frigolit som jag ska göra en bakgrund av.. Guide om hur jag gör det kommer på sidan sen oxå vartefter. Håll till godo ni få som är intresserade!

Mvh. Niklas

Kommentar

• Nüddlah
                          Användare
                          • January 2007
                          • 294

Nu har jag uppdaterat sidan igen och nu har ni klentrogna som kritiserade och skrev dumma saker i första tråden fått en knäpp på näsan för nu har ni bildbevis på hur bra det blev och att det höll redan innan jag limmat dit mina tvärstag längs kortsidorna....

nya bilder längst ner, dom får tala för sig själv.

Kommentar

• ozric
                            Användare
                            • March 2004
                            • 3187

Ambitiöst,verkligen!!
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

Kommentar

• Nüddlah
                              Användare
                              • January 2007
                              • 294

Ursprungligen postat av ozric
                              Ambitiöst,verkligen!!
                              Tack tack tack, sånt är kul att höra !

Kommentar

• deelay
                                Användare
                                • September 2002
                                • 5394

Så här blev utvecklingen på bänken om du är nyfiken.
                                http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

Arbetssätt...