Ursprungligen postat av Nüddlah
Nytt försök på 250 liters akvarium
Kollaps
X
-
-
Haha fast jag är ju djurvän så jag är vegetarian. =)
nu har jag i allafall gjort lite, en glasskärarguide, men ännu inte kommit till limningsbiten. Det kommer i morgon kväll räknar jag med. Jag ska limma ett litet akvarium och dokumentera väl så man ser principen och sen länka upp bilder på 250 litern med.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av NüddlahHaha fast jag är ju djurvän så jag är vegetarian. =)Kommentar
-
UPPDTERAD NU MED LIMNING OXÅ
Snälla skriv gärna konstruktiv kritik. Jag funderar nämligen på att ändra hela texten nästan och skriva i moment i stället. Under skrivandets gång har jag kännt att det blev mycket upprepningar och tidshopp. Vad tycker ni? Är det nåt att ha eller ska jag ändra allt? Kanske låta bilderna tala med för sig själva och skriva mindre och mer koncentrerat? Kanske mer i punktform? Är det för mycket text? Uttryckt er frispråkigt. All kritik är bra kritik.Kommentar
-
tycker du ska skriva texten för sig, och sen lägga in bilderna i en alternativt länk..
samt lägga in vissa påpekningsbilder som tex den där du skurit glaset fel.. den kan man minska ner i stl å klippa in i texten på ett snyggt sätt.. och sen skriva det lite mer efter punkter.. blev rätt pankaka nu å svårt att läsa med stora bilder som fångade lite mer uppmärksamhet.Kommentar
-
Fast det är ju bilderna som bär det största budskapet.. texten bara läser man ju och bilderna är ju mer skyltande och talar för sig själv.Kommentar
-
Tja.
skummade igenom din hemsida med glasskärning där, ska man inte knacka glaset underifrån när man skurit det.....?
Så har jag iaf gjort i alla år..Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Det spelar nog ingen roll vilken sida man knackar på. Det går lika bra på båda sidor, jag har testat att knacka under med. Men om man har det liggades på ett underlag så kan det vara svårt och omständigt att knacka underifrån ibland. Så underifrån kanske är bättre under rätt förutsättningar. För mig gick det utmärkt på båda sätten.
Mvh. NickeSenast redigerad av Nüddlah; 19 April 2007, 19:38.Kommentar
-
-
det där med att ha tänstickorna kvar när du lägger fogen är inte bra dom fogarna ska man limma i ett man kan inte göra små avbrott och lägga dit silicon på redan stelnad silicon det fäster inte vidare bra utan kan lätt bli en läcka därKommentar
-
Det är inget jag oroar mig för i allafall, det beror nog på hur man lägger dit den nya silikonen med. Vi får väl se! Bilder på det med kommer.Kommentar
-
Utmärkt Nüddlah, här finns helt klart material att publisera i CB...
En liten fråga: Ser på bilderna att du placerat gavlarna ca. 5 mm in på bottenglaset. Varför? Är det för att kunna lägga på en silikonrand på utsidan också och därmed förstärka fogarna ytterligare?Senast redigerad av Rauken; 19 April 2007, 22:05.När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...
Kommentar
-
Ursprungligen postat av RaukenUtmärkt Nüddlah, här finns helt klart material att publisera i CB...
En liten fråga: Ser på bilderna att du placerat gavlarna ca. 5 mm in på bottenglaset. Varför? Är det för att kunna lägga på en silikonrand på utsidan också och därmed förstärka fogarna ytterligare?
Anledningen till att min instruktion inte blev så bra vara för att jag från början skrev den utan bilder som referat och sen när jag placerade in bilder så la jag till lite text och upprepningar osystematiskt. När jag brukar skriva så använder jag mindmap först och får allt mycket mer strukturerat så det blir eventuellt att jag skriver om det. Och om det blir nåt aktuellt till en tidningsartikel så ska jag definitivt skriva om och korta ner och låta bilderna tala mer för sig. Då fixar jag det i word i såfall.
Mvh. NiklasKommentar
-
Jag är även mycket sugen på att testa att göra ett plywoodakvarium med och testa det. Vore skitkul om man blev haj på det. Mycket lättare att bygga på plats i tex lägenhet, billigare och lättare att bära. Mycket lättare hantering och tillgänglighet osv osv. Verkar finnas mycket fördelar med det om man gör det ordentligt. Och trä är ett material som ligger mig varmt i hjärtat. Det är mjukt, levande, man ser dess bärighet och potential direkt när man arbetar med det. Etc. Kanske blir det nåt att testa i framtiden. =)Kommentar
Kommentar