Vilka malawiciklider kan cyphotilapia frontosa vara med?
Frontosavänner?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Cyrtocara moorii! Förmodligen det bästa och snyggaste du kan ha med frontosor, alla kategorierTony Englund -
Kommer bilder på ett sådant akvarium i nästa Ciklidbladet.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av SacriumBorde väl funka med en N. Venustus eller N. Livingstoni också?Tony EnglundKommentar
-
Mjo kanske det. Nu har jag inte haft Frontosor så jag har ingen aning
om deras snabbhet men uppenbarligen ingen höjdare då nejKommentar
-
-
Om vi håller oss till Tanganyika så är fullvuxna Altolamprologus compressiceps/calvus passande sällskap både till C. frontosa och C. gibberosa. Särskilt käckt blir det om dina frontosor kommer från Mpimbwe, eftersom alla eventuella strider om bottenrevir då uteblir.
En annan fantastiskt underhållande kombo är Frontosa + (Aethio)mastacembelus moori.Senast redigerad av odilou; 12 April 2007, 23:30.Kommentar
-
jaa den kan oxå att chans så klart den lab.golden. (caeruleus)375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Ursprungligen postat av SacriumMjo kanske det. Nu har jag inte haft Frontosor så jag har ingen aning
om deras snabbhet men uppenbarligen ingen höjdare då nej375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Ursprungligen postat av classejaa den kan oxåå lab.golden (caerulreus) för den samma värdes på vattenkvaliter ph så ingen problem den arter..Kommentar
-
-
Golden och andra små "slöa" mbunas är långt ifrån perfekt. Även om frontosorna normalt sett är rätt slöa är de betydligt mer aktiva i gryningen än överiga firrar, och då käkar de gärna fisk de får plats med i gapet.Tony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av TonyGolden och andra små "slöa" mbunas är långt ifrån perfekt. Även om frontosorna normalt sett är rätt slöa är de betydligt mer aktiva i gryningen än överiga firrar, och då käkar de gärna fisk de får plats med i gapet.Senast redigerad av sendelbach; 13 April 2007, 12:37.Kommentar
-
Ursprungligen postat av sendelbachMen rontosorna käkar väl inte upp dom andra om dom är odlade.Kommentar
Kommentar