If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
ja i göteborg så börjar nog priserna på en moorie på 10 kr,och om man då tar fiskmat som betalning så blir det ca 5kr, så lycka till med odlingen.mvh malawijanne
Det är nog jättesvårt att säga.. affärerna kanske bara gav Malawijanne 10kr/st för hans 40 fiskar medans lille Olle får 20kr/st för sina 4 fiskar. Priset är vad affärerna ger. Det går inte att sia om här - ut i verkligheten och fråga affärerna/släng ut annonser.
Det är nog jättesvårt att säga.. affärerna kanske bara gav Malawijanne 10kr/st för hans 40 fiskar medans lille Olle får 20kr/st för sina 4 fiskar. Priset är vad affärerna ger. Det går inte att sia om här - ut i verkligheten och fråga affärerna/släng ut annonser.
[QUOTE=Robin]Det är nog jättesvårt att säga.. affärerna kanske bara gav Malawijanne 10kr/st för hans 40 fiskar medans lille Olle får 20kr/st för sina 4 fiskar. Priset är vad affärerna ger. Det går inte att sia om här - ut i verkligheten och fråga affärerna/släng ut annonser. [/QUja nu läste jag det första inlägget dåligt det stod 4-7cm och för en sådan storlek varierar priset från 10 till 20 kr det beror på hur bra försäljare du är, men du lär aldrig få mer än 20 kr i en butik i göteborg. sedan kan jag ju säga att jag är en av dom få sedan i 15 års tid har försökt att få lite bättre betalt i butikerna, och envis som jag har varit så har jag tyvärr inte fått så mycket sålt i göteborg, för att jag har hållt en lite högre prisnivå och jag har ju haft minst 30 sorter till salu varje gång butikerna har bara tagit dom sorterna som dom har haft brist på och det har tyvärr varit få. så jag har sökt mig till grossisterna och det har inte skilt så mycket i pris plus att dom kan ta lite mer fisk. men tro att man kan få 30 kr för en moorie som är 4-7cm i en affär i göteborg, nej det går inte.mvh malawijanne
Det är nog jättesvårt att säga.. affärerna kanske bara gav Malawijanne 10kr/st för hans 40 fiskar medans lille Olle får 20kr/st för sina 4 fiskar. Priset är vad affärerna ger. Det går inte att sia om här - ut i verkligheten och fråga affärerna/släng ut annonser. [/QUja nu läste jag det första inlägget dåligt det stod 4-7cm och för en sådan storlek varierar priset från 10 till 20 kr det beror på hur bra försäljare du är, men du lär aldrig få mer än 20 kr i en butik i göteborg. sedan kan jag ju säga att jag är en av dom få sedan i 15 års tid har försökt att få lite bättre betalt i butikerna, och envis som jag har varit så har jag tyvärr inte fått så mycket sålt i göteborg, för att jag har hållt en lite högre prisnivå och jag har ju haft minst 30 sorter till salu varje gång butikerna har bara tagit dom sorterna som dom har haft brist på och det har tyvärr varit få. så jag har sökt mig till grossisterna och det har inte skilt så mycket i pris plus att dom kan ta lite mer fisk. men tro att man kan få 30 kr för en moorie som är 4-7cm i en affär i göteborg, nej det går inte.mvh malawijanne
Kommentar