varthän är ncs på väg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

Ursprungligen postat av Lars Andersson
    Jag vill bara få igång denna tråd igen då jag anser att innehållet i denna tråd är bland det viktigaste som skrivits på ciklid.se på länge.
    Håller med. Vill gärna har reflektioner på min fråga ovan.
    Mvh Alex

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Ursprungligen postat av Lars Andersson
      Jag vill bara få igång denna tråd igen då jag anser att innehållet i denna tråd är bland det viktigaste som skrivits på ciklid.se på länge.
      Ett steg i rätt riktning är ju att du kilar ner på posten på måndag *host* =)
      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Lars Andersson
        NCS Medlem
        • October 2002
        • 601

Vad jag skulle göra på posten vet jag inte (?) men det finns säkert andra som har olika svar på den uppmaningen.
        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

• daniel60
          Användare
          • March 2003
          • 527

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
          Vem har sagt att ncs är elitinriktad? Vad är elit? Hur blir man det och varför ?
          Det är klart att NCS är en elitinriktad förening - om man anser att ciklider är gräddan av akvariefiskar (litegrann så tänkte jag innan jag kom på bättre tankar).
          F ö tror jag att NCS har allt att vinna på att ha hemsidan så öppen som det bara går, för att locka in så många som möjligt till föreningen. Ciklidbladet räcker mer än väl som argument för att få folk att betala medlemsavgiften. För mig gjorde CB det självklart att fortsätta som medlem, trots att jag knappt har några ciklider längre.
          Senast redigerad av daniel60; 15 April 2007, 00:56.
          Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
          Mina fiskar & burkar

Kommentar

• deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

Håller med i det daniel skriver dvs CB är väl egentligen den enda "större" tidskrift i Sverige med klass och kvalité på innehållet (ursäkta mig om jag nu missar alla duktiga föreningar utanför NCS, med bra medlemstidningar....duckar, och går bara efter egen erfarenhet).
            Jag har aldrig upplevt att NCS varit en elitinriktad förening, absolut inte utan tvärtom!
            Jag har alltid blivit väldigt väl mottagen, och alltid fått hjälp, oavsett hur lite jag själv kunnat om ämnet.

För min egen del hoppas jag verkligen att det inte finns männsikor som läser t.ex här på foumet, och känner att dom inte vågar fråga p.g.a att det debatteras om saker som dom kanske inte förstår eller liknande.
            NCS forum är ju inte till för att/anpassat till de som kan mest och vet bäst - utan det är en mötesplats för folk med samma intresse, och där man kan byta erfarenheter och hjälpa varandra att komma vidare med sin hobby....

Jagahpp, nu ska den häringa saken gå och lägga sig, men ett "elitforum" kommer aldrig NCS och ciklid.se bli...

DD
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

Ursprungligen postat av deelay
              Ett steg i rätt riktning är ju att du kilar ner på posten på måndag *host* =)
              Lasse Andersson har nog varit NCS-medlem i 35 år eller något sådant - det finns nog flera som deltar här som är NCS-medlemmar men som inte har reggat sig som medlem i forumet. T.ex. jag själv - fast uppenbarligen har dock någon admin utan min vetskap (det är förlåtet) reggat in mig som medlem ändå. Så som sagt visserligen har jag varit NCS medlem i 30 år men Lasse har varit medlem betydligt längre.

Angående eliklubb eller elitförening - så är det självklart fel uttryck. Korrekt är ju att det är en specialförening och att ciklid.se är en specialförening på samma sätt som t.ex. GOC är det för malar. Detta bör ju innebära att diskussionen i genomsnitt vad gäller ciklider här borde hålla en högre genomsnittlig nivå än på de allmänna akvaristiska forumen. Att kalla detta för elitistiskt är dock helt fel.

Kommentar

• Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 7334

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                flera som deltar här som är NCS-medlemmar men som inte har reggat sig som medlem i forumet. T.ex. jag själv - fast uppenbarligen har dock någon admin utan min vetskap (det är förlåtet) reggat in mig som medlem ändå.
                Mycket riktigt har alla inte behövt återanmäla sig för att få NCS Medlemsbehörigheter på Ciklid.se. För de som hade behörigheten föregående år gjordes en avstämning mot medlemsregister 27/2 och fanns man med så förlängdes behörigheten.

Sedan händer det också att admin lägger till medlemsbehörigheten på användare som man slumpmässigt hittar i forumet, som man helt enkelt vet är betalande medlemmar, som tex. Lars Andersson som jag precis fixade detta för.

Självklart vill vi att fler som är betalande medlemmar hittar möjligheten till utökade befogenheter i på Ciklid.se, då det ju ingår i deras medlemskap.

De enda funktioner som idag kräver utökad behörighet är möjligheten att lägga upp bilder från olika funktioner, av skälet att utrymme på servern kostar. Att inte begränsa möjligheten till att se viss information tror jag bara får en hämmande effekt, och det genererar i längden inte nya medlemmar.
                Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

Arbetssätt...