varthän är ncs på väg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mölnlycke ciklidodling
    Banned
    • April 2007
    • 132

varthän är ncs på väg

ja som rubriken säger var är ncs på väg, ja det kan man fråga sig, så ser man att det 5% som är medlemmar, 0ch 95% besökare, ja jag tycker faktiskt att det är helt okej att det finns besökare på forumet, självklart, men när man ser att dom här besökarna har gjort 500 till 1500 inlägg på forumet så är det inte precis första gången dom besöker ncs forum, och när man dessutom ser att dom laddar ner bilder från div andra vebbhotell eller vad det nu heter, jag är inte så hemma på det med datorer. bara för att dom ska spara 250 kr om året.
    ja det är faktiskt så att om man inte får in medlemsavgifterna som är så lågt som 250 kr om året. så lär vi inte ha kvar ncs i fortsättningen, ja jag vill skapa en debatt vad tycker ni.
    och jag kan säga att jag har en del saker till att skriva om detta, men som sagt låt oss försöka att föra en saklig debatt.mvh malawijanne
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

Ser att du inte själv är medlem i NCS då det fattas en logga .
    Jag har somsagt varit mellan studier och jobb så jag kommer allt att betala medlemsavgiften så fort som möjligt.

Mvh
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• m[A]use^
      Användare
      • December 2005
      • 909

Antar att det tar upp mkt tid att lägga ner kreativitet o upphållning av en förening som NCS. En enklare ide kanske vore o ge många som är aktiv mer befogenheter att hjälpa till o sköta exempelvis hemsidan t.ex. För å underlätta så mkt det bara går för alla ansvariga att behöva bära upp hela NCS själva. Det är ett gediget jobb ni alla gör!

Vet själv hur mkt tid allting tar. Jobb hobby o sen kanske driva något vid sidan om. Finns det någon möljlighet att sprida ut lite små uppdrag till många aktiva på exempelvis forumet som jag sa så underlättar det ju för er själva å på sikt kanske kunna få mer saker genomförda...

Mitt bidrag, till ett effektivare NCS delligera mera...
      Senast redigerad av m[A]use^; 08 April 2007, 22:49.
      Min zoon
      -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
      Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
      http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• m[A]use^
        Användare
        • December 2005
        • 909

Ursprungligen postat av Cutekid
        Jag har somsagt varit mellan studier och jobb så jag kommer allt att betala medlemsavgiften så fort som möjligt.

Mvh
        En enkel sak förmodligen att göra flera på ncs involverade i uppdatera ncs logga till nya... Enkelt går fortare ni själva kan lägga ner tid på mer betydande arbete...
        Min zoon
        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
          Banned
          • April 2007
          • 132

Ursprungligen postat av Cutekid

Mvh
          jo jag är medlem i malawijannes namn.och har varit en lyckligt betalande medlem sedan 15 år tillbaka. det var lite innan ncs hemsida kom, absolut ingen kritik till ncs hemsida den är kanon, det behövs bara lite justeringar.mvh malawijanne

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Jag förstår inte din frågeställning. Antalet registrerade i forumet säger ingenting om föreningen, många kan precis som du vara dubbelregistrerade, andra kan ha tappat intresset för många år sedan och ändå vara registrerade fortfaranade.
            Något som säger mer om föreningen är dess antal betalande medlemmar, förra året var det antalet större än någonsin tidigare i föreningens 40-åriga historia. Det tycker jag tyder på att NCS är på rätt väg.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• m[A]use^
              Användare
              • December 2005
              • 909

Sant Micke! Statistik säger mkt! Riktigt kul att NCS har blivit större. Jag tolkade fritt o passade på å slänga in lite ideer om hur vi skulle kunna göra föreningen effektivare.
              Min zoon

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
                Banned
                • April 2007
                • 132

Ursprungligen postat av Micke
                Jag förstår inte din frågeställning. Antalet registrerade i forumet säger ingenting om föreningen, många kan precis som du vara dubbelregistrerade, andra kan ha tappat intresset för många år sedan och ändå vara registrerade fortfaranade.
                Något som säger mer om föreningen är dess antal betalande medlemmar, förra året var det antalet större än någonsin tidigare i föreningens 40-åriga historia. Det tycker jag tyder på att NCS är på rätt väg.
                ja att vi är på rätt väg det beror mycket på dig micke att du har lyckats med att göra en bra tidning, men man kan ju försöka att snappa upp dom besökarna som besöker ncs hemsida att dom kanske inte har samma befogenheter som en betalande medlem typ zoopetguldmedlem, nu vet jag att dom inte har samma befogenheter, men man kanske skulle ta och spetsa till det så att dom kanske skulle börja fundera på att bli medlem.
                ta nu inte detta som jag kritiserar styrelsen tar det som att det finns andra vägar att gå.mvh malawijanne

Kommentar

• Robin
                  Användare
                  • January 2003
                  • 4526

Saker som är befogat NCS-medlemmar är idag att posta bilder, vad jag vet. Tidigare var det väl även hela Foto-avdelningen (tror jag) som senare släpptes.
                  Mvh
                  Robin

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
                    Banned
                    • April 2007
                    • 132

Ursprungligen postat av Robin
                    Saker som är befogat NCS-medlemmar är idag att posta bilder, vad jag vet. Tidigare var det väl även hela Foto-avdelningen (tror jag) som senare släpptes.
                    ja det är faktiskt en sak som jag tycker att man kanske kunde ändra på, så att man bara får posta bilder genom ncs.
                    för som det är nu så kan man ladda ner bilder och sen länka till ncs.
                    om man inte kunde det, så tror åtminstone jag att man hade fått mer betalande medlemmar.
                    och det skulle ju faktiskt komma ncs till godo.mvh malawijanne

Kommentar

• Tony
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4594

Folk prioriterar olika, och de som är aktiva på forumet utan att vara medlemmar i NCS bidrar ju faktiskt med massor av information som kommer de betalande medlemmarna till nytta.

De allra flesta av de ständigt nya medlemmarna som tillkommer föreningen går förmodligen via ciklid.se.
                      Tony Englund

Kommentar

• Robin
                        Användare
                        • January 2003
                        • 4526

Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodling
                        ja det är faktiskt en sak som jag tycker att man kanske kunde ändra på, så att man bara får posta bilder genom ncs.
                        för som det är nu så kan man ladda ner bilder och sen länka till ncs.
                        om man inte kunde det, så tror åtminstone jag att man hade fått mer betalande medlemmar.
                        och det skulle ju faktiskt komma ncs till godo.mvh malawijanne
                        Det där förstod inte jag. Det är endast NCS-medlemmar som kan posta bilder i forum och annonser. Hur menar du?
                        Mvh
                        Robin

Kommentar

• tezz
                          Användare
                          • February 2006
                          • 1069

Tycker du låter som en tjabb sjuk gubbe som inte vet vad han pratar om

Kommentar

• mölnlycke ciklidodling
                            Banned
                            • April 2007
                            • 132

Ursprungligen postat av Robin
                            Det där förstod inte jag. Det är endast NCS-medlemmar som kan posta bilder i forum och annonser. Hur menar du?
                            som sagt var data är inte min grej, men jag ska försöka förklara dom som inte är medlemmar i ncs dom lägger in en länk till något annat webbhotell så att man kan se bilderna om man klickar på länken, och som jag tycker, det är kanske lite småaktigt för det kostar bara 250kr om året att bli medlem, för som jag som har varit ciklidintresserad i rätt så många år, jag har gladiligen betalat det, för att framförallt ha en intresseföreningen för ciklider plus att man har fått en jättebra blaska.mvh malawijanne

Kommentar

• Bright_Blue
                              NCS Medlem
                              • June 2004
                              • 1582

Ska du lägga ner hela din odling Janne? Varför isf?

Kommentar

Arbetssätt...