Hjälp en ofrivillig scalareodlare!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #16
    Hej!

    Hej!
    Tant Nancy vill du bli av med några?ska själv till Sarfstämman kanske vi kan träffas där?Vad vill du ha?Är ingen wallenbergare precis,Mvh Ann-Mari

    Kommentar

    • Bilbo
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 1159

      #17
      Om du skall flyga tror jag inte ens du skall tänka på att ta med en påse med vätska, jag har hört att det är lite kinkigt med det just nu
      // Magnus Arvidsson

      Kommentar

      • Tant Nancy
        Användare
        • April 2007
        • 22

        #18
        Ursprungligen postat av annmari
        Hej!
        Tant Nancy vill du bli av med några?ska själv till Sarfstämman kanske vi kan träffas där?Vad vill du ha?Är ingen wallenbergare precis,Mvh Ann-Mari
        Vi får ta det där via PM... men som Bilbo säger, jag tror inte det går att ta med dem på flyget...
        /Nancy
        Sällskapsakvarist och tillfällig scalareodlare.

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

          #19
          Ursprungligen postat av Tant Nancy
          Tack snälla Peter för det uttömmande svaret!!! Ynglen är nog någonstans mellan en tioöring och en kopparfemtioöring typ... Men det är tur att de inte behöver flytta riktigt ännu... för jag har 40 svarta, osamarbetsvilliga, neoner i 250 literskaret.... funderar på om det går att använda valium på dem

          Det är lugnt scalarer e ju skitkul........så kör du dem i 250 baljan och låt dem sköta ynglern själv nästa gång det är en fin upplevelse.

          ok storleken är så pass det såg inte ut så på bilderna.......

          när de nåt storleken av en kopparfemtiöring i kropp börjar det nog bli dags att flytta dem så att de inte får krokiga fenor. nu vet jag inte höjden på 70 liters karen men om man säger att en med 10 örings kropp är ca 3cm hög med fenor och allt, så är nog en med 50 örings kropp ca 4,5cm med fenor och allt och innan de går över 5cm totalt så bör du nog flytta dem....iof så går de ju inte så trångt att det är jättepanik iaf, men för säkerhets skull.
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • Tant Nancy
            Användare
            • April 2007
            • 22

            #20
            Jodå, jag ska bara fånga dom j...la svarta neonerna först.... Fångade hälften i går, men jag vågar inte släppa i alla i stora karet på en gång... åsså klarade inte mina nerver flera tetror i går heller...

            Jag tog nog i när jag sa kopparfemtioöring... bara dom största som närmar sig.
            /Nancy
            Sällskapsakvarist och tillfällig scalareodlare.

            Kommentar

            Arbetssätt...