ps.sp"acei"marigold.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • April 2007
    • 1147

    ps.sp"acei"marigold.

    min den den ps.sp."acei" har fått den yngel förra vecka den cirka 15-18stycker den mår bra där så gick nu i 7-8dagar gammal och den jag skötsel så ofta vatten på 74liter yngel akvariefiskar. är den många säger den svårt odlingfiskar??? eller hur`?? är det silverklassisk odling den fiskar för ps.sp"acei"marigold?? den är vacker fiskar färg den med ljusblå med gulfenor den så klart..
    Senast redigerad av classe; 08 April 2007, 01:18.
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • wracker
    Användare
    • June 2006
    • 295

    #2
    jag köpte ut 1.1 från en större grupp(vilket var rätt dumt å impulsivt)
    har haft paret i ett halvår nu nästan och ingen lyckad lek ännu.. honan avvisar hanen rätt ofta.. men nu på senare har det hänt att det blir tvärt om.
    svårodlad separat kanske, men nog säkert lättare i grupp

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • April 2007
      • 1147

      #3
      Ursprungligen postat av wracker
      jag köpte ut 1.1 från en större grupp(vilket var rätt dumt å impulsivt)
      har haft paret i ett halvår nu nästan och ingen lyckad lek ännu.. honan avvisar hanen rätt ofta.. men nu på senare har det hänt att det blir tvärt om.
      svårodlad separat kanske, men nog säkert lättare i grupp
      den är lätt odling så klart man måste ha bra kalksand i botten så klart den så den mår bra klart jag köpt alla sju fiskar så den klart bra gruppen i börjar den så den kommer blir odling o odling tredje honor munruvare här.. så bra krav du byta vatten 7-9dagar varje vecka så viktigt det är för ny vatten så 30-35procent byta vatten så bra fylla sig havsalt. hur mkt har du liter din akvarium`??? så viktig den är kklart med 8.0-8.3 så den klart leker o leker så mkt den lätt odling för ps.sp"acei" när hane jagar mkt och leker efter henne så klart ser den roligt mer och mindre våldsam fisk så klart den är snällare fisk så klart.. klart håller att du skall få den leker så klart man ta bäst sin 26 grader vatten och hårt vatten så viktigt o nytt vatten så klart o rent i sandbotten när du sugen på den botten sandbotten så viktigt rent så den lättare sig leker och viktigt att ändrar mkt åsiikt sitt plats stenar så mindre dom blir aggressiv och revir så klart.. jag göra så den tredje eller fjärde veckor att ändrar sig stenar den så mår dom bra så klart och rent hela och på yttredfilter oxåå viktigt.. tack så mkt tippa av det.. håller att du skall få oxåå den så klart håller jag med det.. tack mkt..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • April 2007
        • 1147

        #4
        jaa och mer en sak jag har egna så 375 liter akvarium så den jag ge havsalt på 7-8 tsk på den varje när bytt vatten så klart den mår bra o leker så viktigt att ändrar ofta sitt stenar den så viktigt sig det.. inte bra att ha många mbuna så klart 4-6 arter så viktigt det i gruppen sin akvariium.. jag byta egna så cirka 90-100 liter varje gång den så viktig ser man 1 av 3 del vatten så tänker räkning sig det.. tack så mkt..
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        Arbetssätt...