If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Då jag är ny i troffe världen så skulle jag uppskatta vad ni tycker är skäligt att betala för en grupp om 18 "bärnsten" 7 hanar och resten honor, storlek ca 8-11 cm.
Då jag är ny i troffe världen så skulle jag uppskatta vad ni tycker är skäligt att betala för en grupp om 18 "bärnsten" 7 hanar och resten honor, storlek ca 8-11 cm.
Glad Påsk
/Robban
Jag skulle inte betala mer än 150 kronor styck om det är från en privat odlare.
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
Då kommer du inte få många VF troffar.
Yngel på 3-4 cm kan du nog få för 150 kr/st om du prutar lite.
Ja du robbin för 4-5cm yngel privat betalar man inte mer än ca 50kr/st. Att man betalar 150kr/ st för Vf privat tycker jag låter precis lagom så vida man inte vill ha extremt fina ilangi då får man nog räkna med lite mer.
Glömde visste säga att det är VF "bärnsten" och det är en grupp om 36 djur 15 hanar resten honor. Jag var intresserad utav 18 st för att kompletera min nuvarande grupp om 13 st.
Låter 200 Kr st för mycket för dessa. dom är ca 8-10 cm
I Göteborg, som ju är den trevligaste staden i Sverige och även den billigaste om man håller på med ciklider, betalar man inte mer än 40-50kr för odlade yngel an god kvalitet med bra generation, F1, F2 etc. I butik kanske de ligger runt 60-90kr. Viltfångade individer kostar runt 150-250kr st. i butik, beroende på storlek, variant etc. När man köper hela grupper alltså, men det gör man ju...
Kommentar