Självklart beteendet oxå. Blev lite fartblind när jag skrev
1500liter vad för fisk?
Kollaps
X
-
-
Denna färgkombination av duboisi måste vara rätt sällsynt eller? Om det ens är duboisi?!Kommentar
-
-
Japp den var fin! Mend et stod maswa brevid den med. Kanman kombinera vanliga gulbandade blå med såna då? alltså duboisi med olika urpsrung och färger utan att det blir korsningar och sånt. Varför vill man inte ha korsningar förresten? Vi människor kan ju korsa oss med bra resultat lixom. =) Asiater som skaffat barn med europer brukar ju ofta resultera i vackra asiater med större boobs och mer europeisk figur med asiatiska drag. Blir ju kanon =) Bara en liknelse.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayEn Stigmatochromis pleurospilus med en bower på 1meter? =) 50cm... löjligt =)=))Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonPffff Kolla upp Oreochromis. http://www.hull.ac.uk/cichlids/Fish_chambo_gallery.htmlKommentar
-
Ursprungligen postat av NüddlahVarför vill man inte ha korsningar förresten? Vi människor kan ju korsa oss med bra resultat lixom.
Alla människor tillhör underarten Homo sapiens sapiens. Den genetiska variationen bland oss människor är för liten för att man ska kunna tala om underarter, raser eller korsningar.Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Okay, men då borde ju skilldnaden mellan olika duboisi vara tillräckligt små för att det ska gå bra då med?Kommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonPffff Kolla upp Oreochromis. http://www.hull.ac.uk/cichlids/Fish_chambo_gallery.htmlKommentar
-
Ursprungligen postat av GabbiJag förstår helt ärligt inte vad du vill ha sagt, och eftersom du nu precis som ofta annars är otrevlig i tonen så känner jag ingen överdriven lust att reda ut det heller.
Hur många timmar i månaden hjälper du själv föreningen? Förutom att skriva inlägg då, eftersom du dömt ut det som sysselsättning redan.
Janne! tack för besöket det var riktigt nice o se din anläggning.Kommentar
-
-
Kör in lite sandciklider med dina troffar, i ett sånt stort akvarium kan du ha både stora stenrösen och mycket öppen sand. Någon Ophthalmotilapia eller Cyathopharynx kommer bli grymt som bygger stora kratrar längs botten och lockar dit honorna samtidigt som tropheusarna driver runt så schyst lite högre upp och runt stenröserna.. Mitt drömakvarium tror jag xD540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Jag skulle köra med två grupper Troffar. Varför inte Moliro och dubbar sen skulle jag ha ett stim cyprichromisar, Jullar och en eller två sorters snäcklekare. Det skulle bli kanonläckert och liv i hela karet.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Jävligt intressanta tips dom sista. Jag är helt klartmest inne på troffar. Och dom där blåa sandlekarna? var riktigt fina och skulle bryta av fint mot dom andra fiskarna. Får se hur det blir som sagt, alla tips är välkomna, fast dom med troffar moliro och dubbar blandat med förslag mottages varmast! =)Kommentar
-
Kommentar