Hur viktigt med rörlig fog? Limma 80L?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    Användare
    • November 2005
    • 530

Ursprungligen postat av Nüddlah
    ja ta 8mm.. 10mm = 675kr m2 så det är nog inte så farligt dyrt med 8... och sen kör på 2 mm fog, det är rekommenderat och funkar på alla kar, allt annat är dumhet bara för att testa. kan man inte leva med en snygg 2mm fog som knappt syns om man gör det ordentligt så kanske man skulle ägna sig åt nåt annat. köp en plasmatv så kan du få en såndär akvariefilm av mig som man fick med på köpet på onoff någongång.. hehehe =)
    Vad menar du?

Kommentar

• Gäst

88 liter så räcker 6mm man limmar ju 200 liters med sexor så lite overkill med 8 or. Däremot så verkar måtten på karet lite märkliga. Ett djup på 21cm?
      Lycka till med bygget.

Kommentar

• Nüddlah
        Användare
        • January 2007
        • 294

Jag menar att man kan ha en tv med en akvariefilm, och om det inte var det du syftade på utan fogen så menade jag att du skulle tejpa ihop karet med tändstickor mellan rutorna och silikonera så du får 2mm fog så det håller för dynamit i fogarna.. =)

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Lennart 2
          Däremot så verkar måtten på karet lite märkliga. Ett djup på 21cm?
          Lycka till med bygget.
          Aha nu såg jag varför en smal hall! Men det är nog bra om du kan lägga till lite djup

Kommentar

• tli0817
            Användare
            • March 2004
            • 207

Jo, hallen är inte så bred och jag ville ha den längst efter en vägg..Men jag lägger nog på några cm så jag kommer upp i drygt 90 L.

Problemet är bara fiskarna nu...Jag vill ju så gärna ha demasoni och några andra ciklider men karet blir så litet.

Kommentar

Arbetssätt...