Jag har sedan drygt 1½ månad en tank på ca 250 liter som jag har inrett med rådasand på botten, två stora hålstenar, ett röse "beachpebbles"; svarta finslipade ca 5-7cm stora, samt en relativt stor rot och detta toppat med microsorium.
Kvävehalten ligger under 0,3 och PH ligger på ca 8.
Har nya rör i rampen och givetvis riktiga akvarierör (dvs. inget från K-rauta el. liknande)
Har 10 st victoriazebror på ca 5-7cm/st och 5 st gibbicepsmalar på ca 2cm/st och sist men inte minst 2 st 5cm's praktbotior.
Fiskarna blir stressade och börjar toksimma och gömma sig direkt man går förbi akvariet, sen kan de helt plötsligt komma fram och simma mot mig och tigga mat..
Har samma problem med den stora tanken (se min signatur för specifikationer).
Kan tillägga att jag inte har småbarn eller djur som terroriserar.
Så, har ni någon erfarenhet av detta eller kan ni ge handfasta råd på hur jag ska få slut på detta? -tycker ju synd om fiskarna!
Tack på förhand!
Kvävehalten ligger under 0,3 och PH ligger på ca 8.
Har nya rör i rampen och givetvis riktiga akvarierör (dvs. inget från K-rauta el. liknande)
Har 10 st victoriazebror på ca 5-7cm/st och 5 st gibbicepsmalar på ca 2cm/st och sist men inte minst 2 st 5cm's praktbotior.
Fiskarna blir stressade och börjar toksimma och gömma sig direkt man går förbi akvariet, sen kan de helt plötsligt komma fram och simma mot mig och tigga mat..
Har samma problem med den stora tanken (se min signatur för specifikationer).
Kan tillägga att jag inte har småbarn eller djur som terroriserar.
Så, har ni någon erfarenhet av detta eller kan ni ge handfasta råd på hur jag ska få slut på detta? -tycker ju synd om fiskarna!
Tack på förhand!
Kommentar