Funderar på att spara in runt 2000 spänn genom att inte köpa standard alubänk. Funderar istället på lecablock eller betonghålsten(och frigolit). Akvariet blir 150 cm eller mer. Funkar det eller? jag antar att det gör det men kan ju ha missat nåt fundamentalt när det gäller material, spänningar, hamna i våg osv. Jag har ju läst skräckhistorierna om hundratals liter vatten på parketten...
Bänk
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag rekommenderar att söka i gamla trådar om detta ämne. Det har diskuterats och beskrivits olika konstruktioner förut. Det brukar väl gälla rätt stora kar så det verkar vara en bra idé att bygga med lekablock. Man får väll lägga ner ordentligt med jobb på att få det plant och bra antar jag.Det går alltid en senare buss. -
Jag byggde mig en bänk i helgen med lecablock och sen en bänkskiav på det.
Vet inte om man kan skippa skivan men jag har ju 2 akvarer på bänken så det blev bra.
Det är ram-akvarier jag har så då blir det ju inte riktigt samma spänningar i glaset som om det hade varit helglas.
Kostade mig 1046 då kostade skivan 759 kr så det var helt okej enligt mig. Sen är det ju mycket snyggare än alu-ställning.Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!Kommentar
Kommentar