Fan vad fint det skulle vara med en grupp C. foae däri:
Nytt 1500 liter
Kollaps
X
-
-
-
Hehe. Dem troffarna har jag nästan haft i 2 år nu så de är jag riktigt nöjd med faktiskt. Är du från O-hamn? isf kan du ju ta en titt i min lokal om du har vägarna förbi.
Mvh/ JoelKommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueHehe. Dem troffarna har jag nästan haft i 2 år nu så de är jag riktigt nöjd med faktiskt. Är du från O-hamn? isf kan du ju ta en titt i min lokal om du har vägarna förbi.
Mvh/ Joel
Det gör jag gärna!! Är dom till salu kanske? Några par att stara med i min tank. =) Vill blanda dom med moori moliro med, dom är dyngsnygga, och kanske något mer par med moori, får se. det blir nog ett tropheuskar i allafall. Ohh yeahKommentar
-
Ja då är du välkommen o se lite riktig fisk De är dock inte till salu då det är kass fördelning på dem 15+5 tyvärr har sparat 6-7yngel på dem så man kanske får ett par honor till gruppen. De ynglar lite om du är intresserad av mindre fisk.Kommentar
-
Jo vi får väl se om ynglen bright_blue, dom växer väl och blir större på sikt dom med eller =)
Duboisi och Moori moliro är jag inställd på nu. Blir nog kanske inga frontosor trots allt utan 2-3 tropheus i stället. Molirona som Pettapetrochromis har på fiskförmedlingen är sjukt snygga. Gillar färgerna skarpt. Men jag får se, än är inte dagen kommen för att köpa fisk. Jag räknar med 2 jobbiga månader till i allafall innan jag skaffat bostad och har någonstans att ställa mitt åbäke till kar. Och mycket utgifter till karet att stå i innan fisken.
Kanske ska man skita i bakgrund och köra på nåt i mitten och ha karet som avdelare i lägenhet, ja det märks senare. Någon som har ide på hur man kan bygga upp i mitten i såfall så man inte ser igenom för mycket till andra sian akvariet. Man vill ju att blicken ska stanna kvar i karet och inte lägga märke till all skit på andra sidan akvariet. Eller är det att föredra med någon lags bakgrund ändå kanske? Måla vill jag i allafall inte, och inget annat som förstör karet eller blir ett helvete att ta loss senare heller.
Är fortfarande öppen för förslag med fiskar och inredning!
Mvh. NiklasKommentar
-
Iaf ja hade ju köttat på med massvis av snygga stenhögar och ingen avdelare så det blir massa revir och massa troffar överallt. tok braKommentar
-
-
Ja jag har sett dem molirona och de är inte dåliga. Jag köpte en yngelgrupp av stiffe i höstas som har börjat leka och hans grupp är inte dålig den heller, dock sålde han nog dem för ett tag sedan.
Frontosa och moliro är en väldigt vacker syn för ögonen men hur det funkar i praktiken verkar vara svårare att förutspå.
Trevligt akvarium du skaffat.Kommentar
-
http://www.cichlids.dk/Billeder/vis_...fm?ImgID=49226 Hittade en bild på min liknnde fisksoppa. =) Fast det där är kanske inte moliro?! Jag hade tänkt mig mer violetta gener, eller som dom ser ut som deelay!? har..
Som dessa:
Sugen på att skaffa ett eget akvarium? Då är Fiskförmedlingen.se sidan för dig. För nybörjartips och nyttiga råd om akvarier klickar du här.
Kommentar
-
Nüddlah ett tips angående moliro. Det är 99% omöjligt att med hjälp av ett foto avgöra hur dom ser ut i färgerna. Sammlar du ihop 10 olika grupper som du sett bilder på och slänger ner dom i samma burk med samma ljus så kommer dom se likadan ut till 99%. Dom skiftar i olika färger beroende på ljus och bakgrund men är ganska snarlika under samma förutsättningar.
Jag har själv sett grupper på bild som sett grymmare ut ä'n nått jag tidigare sett men sen i verkligheten så såg dom likadana ut.
Denna bilden är ju tagen i lite skumt sidoljus vilket gör att den ser ut så under 0.1% av tiden du tittar på den.Kommentar
-
Okay, fast jag tycker dom har varit snygga på alla bilder, så det är ju gott hopp om att dom är riktigt fina i verkligheten oxå. =)Kommentar
-
Ursprungligen postat av NüddlahOkay, fast jag tycker dom har varit snygga på alla bilder, så det är ju gott hopp om att dom är riktigt fina i verkligheten oxå. =)Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueVad är den optimala belysningen och inredningen för en molirogrupp att färga bra?Kommentar
Kommentar