hej här kommer ett par bilder på mina nyinköpta xenotilapia Flavipinnis (Kasanga) som jag var i nol o köpte i måndags. Lite smuts på rutan tyvär men hoppas ni har överseende med det. firren på bilden är ca 6cm
Nyinköpta xenotilapia
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Ursprungligen postat av jonre723Grattis!
Hur stor grupp köpte du?Kommentar
-
Äsch, behåll alla.
Jag har en grupp av samma lokalitet (med största sannolikhet syskon). De blir GRYMT snygga!Och så är det.
/JKommentar
-
Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Kan du allt? Varenda fråga jag ställer vet du besked på
Jag planerar att köpa en grupp Xenotilapia i veckan, Kent har en grupp Xenotilapia Papilio Tembwe. Jag tror att gruppen är på fyra och som jag förstått det är det för få, optimalt är 6-8 individer?
Då Papilio verkar vara ömtåligare och svårare att lyckas med, lutar det åt Xenotilapia Flavipinnis Isanga som jag tror Kent har inne.
Du som kan allt Är denna "variant" grann och intressant?Kommentar
-
Kan du allt? Varenda fråga jag ställer vet du besked på
Jag planerar att köpa en grupp Xenotilapia i veckan, Kent har en grupp Xenotilapia Papilio Tembwe. Jag tror att gruppen är på fyra och som jag förstått det är det för få, optimalt är 6-8 individer?
Då Papilio verkar vara ömtåligare och svårare att lyckas med, lutar det åt Xenotilapia Flavipinnis Isanga som jag tror Kent har inne.
Du som kan allt Är denna "variant" grann och intressant?Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Mvh Anders
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Jag var iväg och köpte 8 stycken Xenotilapia Flavipinnis Isanga för en vecka sedan.
Dessa fick gå i ett 375 liters tillsammans med en grupp Lamprologus Similis.
Snäcklekarna fick jag flytta till ett eget kar. Trots att de hade sina snäckor i ena kanten av karet tog de ändå större delen av akvariet i revir (aggressiva små rackare).
Nu går Flavipinnisarna ensamma i karet och det fungerar bra, det kan vara som jag inbillar mig, men jag tycker mig se att en av honorna går och tuggar.
Det skall bli väldigt spännande att följa föräldrarnas yngelvård.Kommentar
-
Jag var iväg och köpte 8 stycken Xenotilapia Flavipinnis Isanga för en vecka sedan.
Dessa fick gå i ett 375 liters tillsammans med en grupp Lamprologus Similis.
Snäcklekarna fick jag flytta till ett eget kar. Trots att de hade sina snäckor i ena kanten av karet tog de ändå större delen av akvariet i revir (aggressiva små rackare).
Nu går Flavipinnisarna ensamma i karet och det fungerar bra, det kan vara som jag inbillar mig, men jag tycker mig se att en av honorna går och tuggar.
Det skall bli väldigt spännande att följa föräldrarnas yngelvård.-------------------
MatsKommentar
-
Kommentar
Kommentar