Ciklidbladet 2/2007

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wofflan
    NCS Medlem
    • September 2003
    • 660

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
    Säger du för att du är sådandär tuff metallgubbe. Lite mer glitter hade varit coolt ;-)
    det var där ju, en massa silversömsrom
    Mvh Fredrik

Kommentar

• Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

Där damp ciklidbladet ner i brevinkastet! Helgen är räddad!
      Mvh Alex

Kommentar

• Pelvicachromis
        Användare
        • February 2006
        • 115

Precis som Micke skriver i tidigare citat så finns det också andra mycket bra och trevliga nordiska akvarietidskrifter,såsom Killibladet,Malbiten och Sarfaktuellt.
        Prova gärna läsa någon av dessa och jag kan lova att ni inte blir besvikna.
        Tyvärr trycks dessa tidningar i betydligt mindre upplaga och har därför inte lika tjocka nummer,dock är de så pass läsvärda att betydligt fler borde prenumerera/bli medlemmar.
        Sarfaktuellt är dock ett undantag som trycks i en stor upplaga pga att den ges ut till samtliga medlemmar i de akvarieföreningar som finns runt om i Sverige och som är anslutna till Sarf.
        Ett mycket starkt tips är att bli medlem i din lokala Sarf anslutna akvarieförening.

Niclas

Kommentar

• kaj.p
          Användare
          • April 2002
          • 2294

Ursprungligen postat av Pelvicachromis
          Precis som Micke skriver i tidigare citat så finns det också andra mycket bra och trevliga nordiska akvarietidskrifter,såsom Killibladet,Malbiten och Sarfaktuellt.
          Prova gärna läsa någon av dessa och jag kan lova att ni inte blir besvikna.
          Tyvärr trycks dessa tidningar i betydligt mindre upplaga och har därför inte lika tjocka nummer,dock är de så pass läsvärda att betydligt fler borde prenumerera/bli medlemmar.
          Sarfaktuellt är dock ett undantag som trycks i en stor upplaga pga att den ges ut till samtliga medlemmar i de akvarieföreningar som finns runt om i Sverige och som är anslutna till Sarf.
          Ett mycket starkt tips är att bli medlem i din lokala Sarf anslutna akvarieförening.

Niclas

www.malmoakvarieforening.se
          Enig med dig Niclas
          Förstår inte varför det skall finnas ett rivalitetförhållande mellan olika grupperingar.
          Oavsett vad man håller för fisk så finns det saker o hämta.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

Kommentar

• classe
            NCS Medlem

• April 2007
            • 1147

jag fick den idag brev den om ciklid 1 och 2 07 den är jag sugen att läser den mera hela tiden så klart den spännade program om allt ciklid fiskar så klart den är fint bild.. jag är mkt nöjd..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Kalle-El
              Användare
              • August 2005
              • 255

Är inte en viss nivå av rivalitet rätt bra? Jag menar det tvingar ju de olika parterna att verkligen lägga ner mycket energi på att inte hamna efter i racet. För att använda idrotten som exempel. Hur häftig är en match mellan Trelleborg och GAIS jämfört med en match mellan DIF - AIK?

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Samarbete borde ju vara naturligt. Blir faktiskt förvånad av diskussioner att det skulle finnas rivalitet. Varför? Alla har ju samma hobby och samma intresse för fiskar, vare sig det är ciklider, killis eller malar...underligt.

Kommentar

• PatrikMalmo
                  Användare
                  • May 2005
                  • 4642

Ursprungligen postat av Kalle-El
                  Är inte en viss nivå av rivalitet rätt bra? Jag menar det tvingar ju de olika parterna att verkligen lägga ner mycket energi på att inte hamna efter i racet. För att använda idrotten som exempel. Hur häftig är en match mellan Trelleborg och GAIS jämfört med en match mellan DIF - AIK?
                  Kruxet är att ideella krafter är svåra att skaka fram. Trots att Ciklidbladet är stort och medlemmarna många är det t ex svårt att hitta redaktör. Även svårt att få in artiklar, har varit många påminnelser. Tycker nog att det finns en viss rivalitet, men man kan stötta fler föreningar genom att bli medlem.

Hilsen,

P
                  Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• steveharris
                    Användare
                    • September 2003
                    • 243

Ursprungligen postat av Kalle-El
                    Det finns inget häftigare än en match med Trelleborg. Punkt!
                    Patrik

Kommentar

• daniel60
                      Användare
                      • March 2003
                      • 527

Ursprungligen postat av steveharris
                      Det finns inget häftigare än en match med Trelleborg. Punkt!
                      Nä, vad är väl Råsunda mot Tjångavallen?
                      Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
                      Mina fiskar & burkar

Kommentar

• HenrikV
                        Användare
                        • February 2007
                        • 697

Tyckte att Alexander Ylipää skrev väldigt bra om årsmötet. Om han lovar att även skriva en artikel från Malmö 2008, så slipper jag åka dit också...

Kommentar

• Pelvicachromis
                          Användare
                          • February 2006
                          • 115

Ursprungligen postat av daniel60
                          Nä, vad är väl Råsunda mot Tjångavallen?
                          Tångdoften och närheten till kontinenten i "palmernas stad"

Kommentar

• Alexander Ylipää
                            Användare
                            • October 2003
                            • 3615

Ursprungligen postat av Rembrandt
                            Tyckte att Alexander Ylipää skrev väldigt bra om årsmötet. Om han lovar att även skriva en artikel från Malmö 2008, så slipper jag åka dit också...
                            Tackar. Tanken med reportaget är väl att fler ska bli sugna att medverka på ciklidstämman
                            Mvh Alex

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                              Kan man inte ha ciklidstämman i Stockholm någon gång?Mvh Ann- Mari

Kommentar

• Tony
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4594

Ursprungligen postat av annmari
                                Hej!
                                Kan man inte ha ciklidstämman i Stockholm någon gång?Mvh Ann- Mari
                                Den var i ju stockhom 2004(?) och i Linköping nu i år. Båda dessa får väl sägas vara ganska nära stockholm.
                                Tony Englund

Kommentar

Arbetssätt...