Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
Ciklidbladet 2/2007
Kollaps
X
-
-
-
Precis som Micke skriver i tidigare citat så finns det också andra mycket bra och trevliga nordiska akvarietidskrifter,såsom Killibladet,Malbiten och Sarfaktuellt.
Prova gärna läsa någon av dessa och jag kan lova att ni inte blir besvikna.
Tyvärr trycks dessa tidningar i betydligt mindre upplaga och har därför inte lika tjocka nummer,dock är de så pass läsvärda att betydligt fler borde prenumerera/bli medlemmar.
Sarfaktuellt är dock ett undantag som trycks i en stor upplaga pga att den ges ut till samtliga medlemmar i de akvarieföreningar som finns runt om i Sverige och som är anslutna till Sarf.
Ett mycket starkt tips är att bli medlem i din lokala Sarf anslutna akvarieförening.
Niclas
Kommentar
-
Ursprungligen postat av PelvicachromisPrecis som Micke skriver i tidigare citat så finns det också andra mycket bra och trevliga nordiska akvarietidskrifter,såsom Killibladet,Malbiten och Sarfaktuellt.
Prova gärna läsa någon av dessa och jag kan lova att ni inte blir besvikna.
Tyvärr trycks dessa tidningar i betydligt mindre upplaga och har därför inte lika tjocka nummer,dock är de så pass läsvärda att betydligt fler borde prenumerera/bli medlemmar.
Sarfaktuellt är dock ett undantag som trycks i en stor upplaga pga att den ges ut till samtliga medlemmar i de akvarieföreningar som finns runt om i Sverige och som är anslutna till Sarf.
Ett mycket starkt tips är att bli medlem i din lokala Sarf anslutna akvarieförening.
Niclas
www.malmoakvarieforening.se
Förstår inte varför det skall finnas ett rivalitetförhållande mellan olika grupperingar.
Oavsett vad man håller för fisk så finns det saker o hämta.Kommentar
-
jag fick den idag brev den om ciklid 1 och 2 07 den är jag sugen att läser den mera hela tiden så klart den spännade program om allt ciklid fiskar så klart den är fint bild.. jag är mkt nöjd..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Är inte en viss nivå av rivalitet rätt bra? Jag menar det tvingar ju de olika parterna att verkligen lägga ner mycket energi på att inte hamna efter i racet. För att använda idrotten som exempel. Hur häftig är en match mellan Trelleborg och GAIS jämfört med en match mellan DIF - AIK?Kommentar
-
Samarbete borde ju vara naturligt. Blir faktiskt förvånad av diskussioner att det skulle finnas rivalitet. Varför? Alla har ju samma hobby och samma intresse för fiskar, vare sig det är ciklider, killis eller malar...underligt.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Kalle-ElÄr inte en viss nivå av rivalitet rätt bra? Jag menar det tvingar ju de olika parterna att verkligen lägga ner mycket energi på att inte hamna efter i racet. För att använda idrotten som exempel. Hur häftig är en match mellan Trelleborg och GAIS jämfört med en match mellan DIF - AIK?
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Kalle-ElÄr inte en viss nivå av rivalitet rätt bra? Jag menar det tvingar ju de olika parterna att verkligen lägga ner mycket energi på att inte hamna efter i racet. För att använda idrotten som exempel. Hur häftig är en match mellan Trelleborg och GAIS jämfört med en match mellan DIF - AIK?PatrikKommentar
-
Ursprungligen postat av steveharrisDet finns inget häftigare än en match med Trelleborg. Punkt!Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Tyckte att Alexander Ylipää skrev väldigt bra om årsmötet. Om han lovar att även skriva en artikel från Malmö 2008, så slipper jag åka dit också...Kommentar
-
Ursprungligen postat av daniel60Nä, vad är väl Råsunda mot Tjångavallen?Kommentar
-
Ursprungligen postat av RembrandtTyckte att Alexander Ylipää skrev väldigt bra om årsmötet. Om han lovar att även skriva en artikel från Malmö 2008, så slipper jag åka dit också...Mvh AlexKommentar
-
-
Ursprungligen postat av annmariHej!
Kan man inte ha ciklidstämman i Stockholm någon gång?Mvh Ann- MariTony EnglundKommentar
Kommentar