If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Precis som Micke skriver i tidigare citat så finns det också andra mycket bra och trevliga nordiska akvarietidskrifter,såsom Killibladet,Malbiten och Sarfaktuellt.
Prova gärna läsa någon av dessa och jag kan lova att ni inte blir besvikna.
Tyvärr trycks dessa tidningar i betydligt mindre upplaga och har därför inte lika tjocka nummer,dock är de så pass läsvärda att betydligt fler borde prenumerera/bli medlemmar.
Sarfaktuellt är dock ett undantag som trycks i en stor upplaga pga att den ges ut till samtliga medlemmar i de akvarieföreningar som finns runt om i Sverige och som är anslutna till Sarf.
Ett mycket starkt tips är att bli medlem i din lokala Sarf anslutna akvarieförening.
Precis som Micke skriver i tidigare citat så finns det också andra mycket bra och trevliga nordiska akvarietidskrifter,såsom Killibladet,Malbiten och Sarfaktuellt.
Prova gärna läsa någon av dessa och jag kan lova att ni inte blir besvikna.
Tyvärr trycks dessa tidningar i betydligt mindre upplaga och har därför inte lika tjocka nummer,dock är de så pass läsvärda att betydligt fler borde prenumerera/bli medlemmar.
Sarfaktuellt är dock ett undantag som trycks i en stor upplaga pga att den ges ut till samtliga medlemmar i de akvarieföreningar som finns runt om i Sverige och som är anslutna till Sarf.
Ett mycket starkt tips är att bli medlem i din lokala Sarf anslutna akvarieförening.
Enig med dig Niclas
Förstår inte varför det skall finnas ett rivalitetförhållande mellan olika grupperingar.
Oavsett vad man håller för fisk så finns det saker o hämta.
jag fick den idag brev den om ciklid 1 och 2 07 den är jag sugen att läser den mera hela tiden så klart den spännade program om allt ciklid fiskar så klart den är fint bild.. jag är mkt nöjd..
Är inte en viss nivå av rivalitet rätt bra? Jag menar det tvingar ju de olika parterna att verkligen lägga ner mycket energi på att inte hamna efter i racet. För att använda idrotten som exempel. Hur häftig är en match mellan Trelleborg och GAIS jämfört med en match mellan DIF - AIK?
Samarbete borde ju vara naturligt. Blir faktiskt förvånad av diskussioner att det skulle finnas rivalitet. Varför? Alla har ju samma hobby och samma intresse för fiskar, vare sig det är ciklider, killis eller malar...underligt.
Är inte en viss nivå av rivalitet rätt bra? Jag menar det tvingar ju de olika parterna att verkligen lägga ner mycket energi på att inte hamna efter i racet. För att använda idrotten som exempel. Hur häftig är en match mellan Trelleborg och GAIS jämfört med en match mellan DIF - AIK?
Kruxet är att ideella krafter är svåra att skaka fram. Trots att Ciklidbladet är stort och medlemmarna många är det t ex svårt att hitta redaktör. Även svårt att få in artiklar, har varit många påminnelser. Tycker nog att det finns en viss rivalitet, men man kan stötta fler föreningar genom att bli medlem.
Det finns inget häftigare än en match med Trelleborg. Punkt!
Kommentar