Jag har funderat på att sätta upp ett litet akvarium på jobbet, det måste vara litet för
att vi flyttar ofta pga omorganisationer. Akvariet skall vara typ 60 liter.
Nu har jag lite problem med att välja fiskar. Jag har tänkt mig några malar, en stimfisk
och något annat ,typ en parbildande fisk.
Just nu funderar jag på någon otocinklus som mal, stimfisk någon av kolglödstetra, dvärgkardinalfisk, microrasbora sp galaxy eller rentav drottningrasbora.
Till detta ev någon gurami ( har strykt lakritsgurami pga svår fisk), ev någon killi
eller ? ,ja vad ??. Ciklider har jag strykt pga utrymmet. Dario Dario är snygg på bild
men jag vet egentligen inte ett smack om denna art.
Fiskarna måste vara små så att man inte får känslan av att det är precis på gränsen.
Det finns ju en estetiskt aspekt på fiskstorlek konta akvariestorlek.
Kom med förslag på en kul blandning.
att vi flyttar ofta pga omorganisationer. Akvariet skall vara typ 60 liter.
Nu har jag lite problem med att välja fiskar. Jag har tänkt mig några malar, en stimfisk
och något annat ,typ en parbildande fisk.
Just nu funderar jag på någon otocinklus som mal, stimfisk någon av kolglödstetra, dvärgkardinalfisk, microrasbora sp galaxy eller rentav drottningrasbora.
Till detta ev någon gurami ( har strykt lakritsgurami pga svår fisk), ev någon killi
eller ? ,ja vad ??. Ciklider har jag strykt pga utrymmet. Dario Dario är snygg på bild
men jag vet egentligen inte ett smack om denna art.
Fiskarna måste vara små så att man inte får känslan av att det är precis på gränsen.
Det finns ju en estetiskt aspekt på fiskstorlek konta akvariestorlek.
Kom med förslag på en kul blandning.
Kommentar