Skånska vårtecken från idag; vit- och blåsippa.
Fenologitråd 2007
Kollaps
X
-
Fenologitråd 2007
Taggar: Ingen -
Har idag, söndag den 25 mars observerat:
2 stycken Skogsödla
1 stycken Mindre vattensalamander
1 stycken humla
ca. 20 Svanar i plog, på väg norrut
3 myggor
1 stor fluga
10-20 spindlar av olika arter
1 våryster Borderterrier
En härlig dag med andra ord! -
-
Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av annmariHej!
Våren är tidig men hört talas om växthuseffekten,Mvh Ann-MariMvh
RobinKommentar
-
Våren är tidig men hört talas om växthuseffekten,Mvh Ann-Marimvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av WilhelmI mitt växthus har det alltid varit varmare än utanför.
Här var det längesedan jag hörde första lärkan, och krokusar samt vintergäcken är överblommade. Nu väntar jag med spänning på det blå havet av schilla på kyrkogården (borde komma idag eller i morgon) samt att bokarna spricker ut. Brukar ske rätt exakt den förste maj. Åsså förstås de första svalorna. Årets höjdpunkt!!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoLigger ditt växthus längre söderut än bostaden?!
Pmvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Våren är tidig men hört talas om växthuseffekten,Mvh Ann-Mari
Visst påverkas vi av växthuseffekten.. men knappast så mycket som det målats upp i media det sista.
Om vi inte gör något snart kommer det böi enorma konsekvenser, men vår tidiga vår beror knappast på växthuseffekten enbart. även o mdet kanske kan på verka någon halv grad eller så redan nu.MVH
KristoferKommentar
-
En bild på en av vårens primörer, en del med vårkänslor, lite långsökt, men..........mvh Wilhelm
-
Ursprungligen postat av WilhelmEn bild på en av vårens primörer, en del med vårkänslor, lite långsökt, men..........Kommentar
-
Imorgon är det dags för ett av de säkraste vårtecknet av alla. Mängder av ciklidister flockas till samma ort där dom sitter och häckar i någon mörk lokal under hela helgen. Ett märkligt beetende som kanske Sverre Sjölander kan föklara under sitt föredrag.Kommentar
-
Jag såg en massa tussilago igår, det är ett säkert vårtecken enligt mig. Påskliljorna har slått ut också.Mbunas för hela slanten i alltför många kar....Kommentar
Kommentar