If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
"All red" (Kyoga) känns klockrent! Gjorde en snabbsökning på Google och hittade några beskrivningar och bilder som verkade vara mitt i prick! (Hur har jag kunnat missa det tidigare...? )
"Håller gärna till bland växterna", "aktiv", "ständigt utfärgad..."
Nu blir ju nästa steg att försöka skaffa honom en egen "fjälla" eller tre.
Och, jag kan intyga att Viktorior ÄR tjusiga OCH roliga att ha att göra med! : )
"All red" (Kyoga) känns klockrent! Gjorde en snabbsökning på Google och hittade några beskrivningar och bilder som verkade vara mitt i prick! (Hur har jag kunnat missa det tidigare...? )
"Håller gärna till bland växterna", "aktiv", "ständigt utfärgad..."
Nu blir ju nästa steg att försöka skaffa honom en egen "fjälla" eller tre.
Och, jag kan intyga att Viktorior ÄR tjusiga OCH roliga att ha att göra med! : )
svårt att svara på viktoria ciklider är verkligen en jungel utan dess like (att dom korsar sig lätt gör ju inte saken bättre). men Haplochromis sp all red tror jag kan vara ett hett tips.
Tämligen säker på att det är en "yellow belly" vilket ska vara Astatotilapia Aeneocolor. Detta är en fisk som kommer från tjeckien som många varit tveksamma emot. Om det är en som är köpt som yellow belly alltså.
Möjligtvis en Lithochromis Rufus (Red Pseudonigricans) Men det är inte en "All red" och ingen av tidigare föreslagna arter iaf.
Kommentar