Räkmix

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eaberiksson

Räkmix

Hej!

Jag har blandat till räkmix för mina Malawis enligt recept på sid 33 i Back to Nature's Guide om Malawiciklider. Problemet är, att jag läste fel och blandade i 100 ml spirulinapulver i st f stipulerade 10 ml. Inser naturligtvis, att jag måste blanda ut denna mix i förhållandet 1:10 för att få någorlunda rätt förhållande igen, MEN vad skulle hända med fiskarna, om jag matade dem med 10 ggr mer spirulina, än vad de egentligen borde behöva?
    undrar
    Anders
  • palleh
    Användare
    • December 2006
    • 704

Dem får svarta fläckar som ser ut som ser ut som nån sjukdom typ..men de kan dem få av bara lite lite för mycket men är helt ofarligt vad jag har hört...så mkt spirulina vågar ja inte svara på
    Senast redigerad av palleh; 22 March 2007, 23:59.
    http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• eaberiksson

Räkmix

OK, då är det alltså bara att börja om från början...
      /Anders

Kommentar

• eaberiksson

Räkmix

Naturligtvis ska man, som relativ nybegynnare, alltid läsa allt, som man kan finna i ett ämne, innan man börjar ställa frågor i detsamma. Jag har nu läst igenom allt, vad forumet kan erbjuda, vad räkmix anbelangar och jag tycker mig förstå, att min överproduktion av spirulinabemängd räkmix kan fungera som basingrediens i rätt många tänkbara situationer. Mycket bra info! Tack alla!
        /Anders

Kommentar

• Byttorp
          Användare
          • November 2003
          • 1585

Är inte helt säker på att du kommer att märka nått alls ifall du har fått i för mycket spirulina, man kan märka det men som jag har uppfattat det så är det inte alls säkert att något negativt kommer att inträffa, skulle i vilket fall inte kunna tänka mig att det är så värst farligt för fisken, men visst blanda i lite till om du vill, men krångla inte till det för mycket sååå farligt är det inte...(egen åsikt)
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

Kommentar

Arbetssätt...