Ursprungligen postat av Crulle
Eheim har gjort det igen.
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av Crullekosta 2900:- + 165:- frakt.. Längtar... går det att efter måntera uv-c på ett ytterfilter??
/johanKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Crullehehe nackdelen med ett för bra filter!Kommentar
-
Jo du är inte ensam att tycka det... 2-3v med svarta sopsäckar.. och man har ingen anning va fiskarna gör där inneShoohooKommentar
-
Fick hem den idag eheim 2078e jippi. Kan säga att jag är mer nöjd en fiskarna. Den är tyst, cool, och schysst tryck i den. Känns som att den kommer att hålla iaf. jämfört med min tidigare pump fluval 404 låter, dåligt tryck.. Den var lätt att installera å så oxå.ShoohooKommentar
-
-
Jag har den i sovrummet.. fast visst lite låter den. beror mycket på hur hög hastighet man kör med oxå.. fast iofs jag sov ju med en fluval 404 som rassla lite
Ursprungligen postat av deelayÄr den så tyst att man kan ha den i sovrumet?ShoohooKommentar
-
Jag satt och läste om dessa i november-december förra året så helt pinfärska är de inte. Märk att de båda, 2076e och 2078e, är betydligt mindre än 2080 pro3. Jag var bra bra sugen på en electronic modell också men valde 2080 istället pga mycket större filtervolym. Synd att det inte finns en 2080e, då hade det varit lätt att välja!
Mvh MickeKommentar
-
Ursprungligen postat av Micke MJag satt och läste om dessa i november-december förra året så helt pinfärska är de inte. Märk att de båda, 2076e och 2078e, är betydligt mindre än 2080 pro3. Jag var bra bra sugen på en electronic modell också men valde 2080 istället pga mycket större filtervolym. Synd att det inte finns en 2080e, då hade det varit lätt att välja!
Mvh Micke
Eheim Ytterfilter 2078 - Professionel 3e Electronic
Teknisk specifikation:
Akvariestorlek: upp till 700 liter
Kapacitet: 1850 l/h
Lyfthöjd: 2,6 m
Effektförbrukning: 10-35 W
Filterbehållarvolym: 14,5 liter
Filtervolym: 8 liter + 0,6 liter*
Eheim Ytterfilter 2080 - Professional 3
Tekniska data:
Akvariestorlek: upp till ca. 1200 Liter
Kapacitet: 1700 l/t
Lyfthöjd: 2,6 m
Effektförbrukning: 30 W
Filterbehållarvolym: 25 l
Dimensioner HxLxB: 567x330x330 mm
sen om detta stämmer kan jag ej svara på.
detta kommer från www.akvarieshopen.com
om ni tittar på siffrorna så ser ni att den gammla räcker upp till 1200l medans den nya bara räcker till 700l.
men den nya pumpar som sagt mer per liter då.
nått som jag tyckte va bra med den nya med var att dom har skippat den tredje slangen.
Crulle jag e allt lite avis på dig nu
//PieterKommentar
-
Ursprungligen postat av johan erikssonJag har ett uv-filter avsett för dammar som jag bara kopplat på utblåsslangen från ytterfiltret. Problemet för dig kan vara att det blir för bra drag genom uv-filtret för att det ska hinna ta död på allt man vill ha död på.
/johan/ StefanKommentar
-
Ursprungligen postat av B-markMed detta filter kan man ju minska genomströmningen de timmar man låter UV-filtret vara igång, vilket kan vara en orsak till att byta till denna Eheimprodukt."Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898Kommentar
-
Jag ger iaf detta filter 1-10 så ger jag 10. Kunnde lätt sommna med den i rummet oxå tyst som en musShoohooKommentar
-
Ursprungligen postat av CrulleJag ger iaf detta filter 1-10 så ger jag 10. Kunnde lätt sommna med den i rummet oxå tyst som en mus
iof är det skönt med positiva människor =)Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayDet tar väl lite mer än 24timmar innan man vet hur ett nytt filter funkar?=)
iof är det skönt med positiva människor =)
å här verkar det vara en 10 poängare direkt ju, håller tummarna för att det fortsätter så
//PieterKommentar
Kommentar