nu har jag fått beslutsångest, det känns som om mitt 160l kar inte kommer räcka till i längden för malawi så därför började jag fundera på tanganyika lite, men sen så funderade jag lite på VA så därför undrar jag vad ni tycker, vattnet håller ph 7,0-7,2 och dh ca 10 direkt ur kranen....
malawi, VA lr tanganyika?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
visste att ngn skulle säga så , ngn mer som har en lr flera åsikter om mitt fall av beslutsångest?160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
Fixa 2 akvarier till, så är problemet löst!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
det blir faktiskt bara ett till , joo jag har ju funderat på att ha tanganyika i mitt 112l o nåt annat i mitt 160l kar så det stora problemet är väl egentligen att jag inte blir av med invånarna i 112l karet160l malawi
-
Det beror lite på vad du gillar för typ av fisk.
VA = Monstermöjligheter typ fengäddor, fjärilsfisk, synodontis mm. Bra möjligheter att blanda fisk i alla nivåer i karet.
Tanganyika = Roligt beteende både lek och revir.
Malawi = Färgranna fiskar.
Har haft alla sorter själv och måste säga att VA och Tanganyika är klart roligast i längden. Jag skulle satsat på dessa två biotoper!Kommentar
-
ok, 112l har jag tänkt typ multisar lr nåt annat från tanganyika, 160 vill jag gjärna kunna behålla mina palletter, går det bra att ha fengeddor i 160l?!160l malawi
Kommentar