Är dom sjuka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zola

    Är dom sjuka?

    Hej!
    Jag tycker det är jätte roligt med fiskar, men är ganska "grön". Jag ha ett 600 kar med malawi. Köpt en del nytt (fisk) det sista.
    Nu har det hänt något i karet, för nu har mina Ahli (4st hanar) parkerat uppe i ena hörnet tillsammans, det har aldrig hänt förut att dom står så tätt ihop. Alla har färgat ut, men en är betydligt större.
    Ibland när dom flyttar på sig så skakar/rycker dom och viker sig. Har jag åkt på någon sjukdom? i så fall vad, och vad kan jag göra?
    Tacksam för svar
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #2
    Hej och valkommen till forumet.

    Jag tycker att det later som om de haller pa att gora upp rangordningen. Se till att du har koll pa dem sa att ingen aker pa storstryk nar det ar klart. Gomstallen ar ocksa bra att ha.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Zola

      #3
      Tack! hoppas du har rätt. Jag gör ett vattenbyte ifall att. j
      Jag har haft ahlina säkert ett år o dom har aldrig gjort upp, men den ena är större som sagt. Dom har heller aldrig visat intresse för honan, hon har t.o.m lekt själv.

      Kommentar

      • Zola

        #4
        Nu efter vattenbytet, så är det dom 2 största som står i hörnet. Det verkar som (Ola har rätt)det börjar bli lite action mellan dom, men dom skrapar sig mot stenar m.m. och framförallt den ena har fula märken på sidan. (Jag är fortfarande orolig att det kan vara någon sjukdom). Dom står inte och spänner sig för varandra (det trodde jag att dom gjorde när dom "gör upp") utan dom är mer eller mindre på varandra.Det är den mindre som är mest "på"....vill inte dom ska bli sjuka nu när jag köpt nya fina fiskar

        Kommentar

        Arbetssätt...