Nu går jag i tankar att dumpa min Minolta (A2:a) å kliva pinnen upp.. (totalt utan kunskap, men byta objektiv är billigare än byta kamera..*flinar*)
Undrar om någon här har testat Sonys A100 (bygger mycket på dynax 7D osv)
objektiven jag funderar till att införskaffa som första grejor till den är
AF 18-70/3,5-5,6 + 75-300/4,5-5,6
Sigma EX 18-50/2,8
(AF 18-70... och 75-300... medföljer men 18-70 ska tydligen vara ganska kasst så därav funderingar på att köpa till Sigmas)
Men detta är inga värstingar på något sett då jag totalt tappat allt vad kunskap heter men tänkte starta upp igen med ny utrustning.
Åsikter om denna kamera med tillbehör? (har klämt på canons kameror men dessa tilltalar inte mig alls, kan vara för att jag är inkörd på minolta och gillar deras grepp och tyngd)
Vilka objektiv skulle ni rekommendera till denna (eller överhuvud taget?)
Är ute efter att kunna täcka allt från närgränser=0 till landskapsbilder å snabba små fiskuslingar... Så tips på olika gluggar mottages tacksamt, även tips på bra böcker!
Så svara snabbt.. pengarna bränner i fickan..
Undrar om någon här har testat Sonys A100 (bygger mycket på dynax 7D osv)
objektiven jag funderar till att införskaffa som första grejor till den är
AF 18-70/3,5-5,6 + 75-300/4,5-5,6
Sigma EX 18-50/2,8
(AF 18-70... och 75-300... medföljer men 18-70 ska tydligen vara ganska kasst så därav funderingar på att köpa till Sigmas)
Men detta är inga värstingar på något sett då jag totalt tappat allt vad kunskap heter men tänkte starta upp igen med ny utrustning.
Åsikter om denna kamera med tillbehör? (har klämt på canons kameror men dessa tilltalar inte mig alls, kan vara för att jag är inkörd på minolta och gillar deras grepp och tyngd)
Vilka objektiv skulle ni rekommendera till denna (eller överhuvud taget?)
Är ute efter att kunna täcka allt från närgränser=0 till landskapsbilder å snabba små fiskuslingar... Så tips på olika gluggar mottages tacksamt, även tips på bra böcker!
Så svara snabbt.. pengarna bränner i fickan..
Kommentar