If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Om karet går sönder på riktigt när du sitter i, är nog inte kostnaden för ett nytt ditt största problem utan rejäla skärsår.
så sant.. lutar åt att jag lyter av själva lysrörs ameraturen så borde jag nå botten bättre .. värsta problemet är ju bara att den är limmad i karet :-) men de är ju bara att limma om nu när man ändå håller på.
Sätt fast en trasa på en pinne och dränk med kemisk ren aceton. tvätta ordentligt på den platsen där glasskivan ska vara.
Tvätta rent glasskivan som ska täck hålet ordentligt med kemisk ren aceton.
Fixa en "Pinne" med sugplopp och sätt fast glasskivan
Applicera silikon på glasskivan.
Sätt glasskivan över hålet och tryck till runt (använd ytterligare en "pinne") om så att limmet fördelar sig jämnt.
Nu är det bara att vänta och när limmet torkat så har nog ploppen lossnat.
Men jag hade gjort så här:
Ställ dig på en stol och häv dig över kanten (dra in magen) så når du ner till botten. Det kan ju bli lite vingligt om karet står på en metallställning (Aluminium?) Så bäst är hämta kompis och ställ burken på golvet. Annars blir det bara en massa svordommar.
Jag själv är bara 1,67 och når ner till botten i ett 75 cm högt kar.
Lycka till, hur du än gör!
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Sätt fast en trasa på en pinne och dränk med kemisk ren aceton. tvätta ordentligt på den platsen där glasskivan ska vara.
Tvätta rent glasskivan som ska täck hålet ordentligt med kemisk ren aceton.
Fixa en "Pinne" med sugplopp och sätt fast glasskivan
Applicera silikon på glasskivan.
Sätt glasskivan över hålet och tryck till runt (använd ytterligare en "pinne") om så att limmet fördelar sig jämnt.
Nu är det bara att vänta och när limmet torkat så har nog ploppen lossnat.
Men jag hade gjort så här:
Ställ dig på en stol och häv dig över kanten (dra in magen) så når du ner till botten. Det kan ju bli lite vingligt om karet står på en metallställning (Aluminium?) Så bäst är hämta kompis och ställ burken på golvet. Annars blir det bara en massa svordommar.
Jag själv är bara 1,67 och når ner till botten i ett 75 cm högt kar.
Kommentar