Årsmötet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Årsmötet

I samband med Ciklidstämman i Malmö höll Nordiska Ciklidsällskapet sitt årsmöte.
    Undertecknad kunde rapportera att 2001 hade varit ett mycket framgångsrikt år för Nordiska Ciklidsällskapet och att ekonomin var mycket god. T.o.m. så god att vi antagligen kommer att kunna sänka medlemsavgiften till nästa år.
    Anledningen till detta har utan tvekan varit att antalet medlemmar har börjat öka igen efter flera års tillbakagång.
    Den största anledningen till det ökade medlemsantalet är med all säkerhet att Ciklidbladet har förbättrats så pass mycket. Jag kunde dock rapportera att vi behöver ha in betydligt fler artiklar från våra medlemmar för att den höga nivån skall kunna upprätthållas.
    Ciklid.se var också uppe till diskussion och det rådde full enighet om att det är bättre med ett forum som kräver registrering än ett helt öppet forum som vi hade tidigare.
    Däremot var meningarna delade om gruppindelning var det rätta och en del tyckte också att det nuvarande forumet hade lite trist layout och var plottrigt. Styrelsen fick till uppgift att titta på detta och se vad det gick att göra för förändringar.
    Även i en del andra frågor kom det in en del konstruktiva förslag som styrelsen fick till uppgift att utreda.
    Uppenbarligen är också medlemmarna nöjda med den nuvarande styrelsens arbete eftersom hela styrelsen omvaldes enhälligt för ytterligare en mandatperiod.
    Ciklidhälsningar
    Kjell Fohrman

• Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Ett bra förslag som kom angående forumet var att ta bort kategorirubrikerna under "aktiva ämnen". Jag framförde också önskemål om att enkelt kunna se alla obesvarade inlägg.
    Varför kan inte den vanliga huvudmenyn finnas också i forumet?
    Vad gäller artiklar tycker jag att det skulle vara kul om fler medlemmar kunde skriva om sina akvarier, det behöver inte vara så avancerat för att vara intressant.
    Visst är jag nöjd med styrelsens arbete, jag tycker att ni gör ett kanonjobb. Jag tycker lite synd om Christian, jag förstår att han har fullt upp för tillfället.

Mvh Michael Persson

Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...